06.06.2016 12:32

Bolid Politechniki Wrocławskiej ma 75 KM i waży 180 kg

PWR Racing Team – czyli zespół studentów z Politechniki Wrocławskiej – opracował siódmy bolid powstały z myślą o rywalizacji w zawodach Formuła Student.

Bolid Politechniki Wrocławskiej ma 75 KM i waży 180 kg
foto: materiały prasowe

Najnowszy model o nazwie RT07 jest połączeniem najlepszych rozwiązań wykorzystanych we wszystkich poprzednich projektach. Konsekwentnie, każda nowa konstrukcja jest coraz lżejszy. Tak jak RT02 ważył 260 kilogramów, tak najnowsze dzieło studentów z Politechniki Wrocławskiej może pochwalić się bardzo niską masą, która wynosi 180 kilogramów.

Nowością jest pakiet aerodynamiczny, który zapewnia lepszą przyczepność w zakrętach oraz stabilność przy wyższych prędkościach. Do stworzenia bardziej kompaktowej konstrukcji nośnej wykorzystano włókno węglowe, honeycomb aluminiowy o strukturze plastra miodu, polamid, a także żywice epoksydowe w różnych postaciach. „Kropką nad i” jest absorber wykonany z honeycombu, ponad 40% lżejszy od poprzednich prototypów powstałych przy użyciu aluminium.

Bolid napędza rzędowy, 4-cylindrowy silnik Hondy CBR600R o pojemności 600 centymetrów sześciennych i mocy 75 koni mechanicznych. Pojazd budowany był od października 2015 roku do czerwca 2016. Jednak historia całego zespołu sięga 2009.

Właśnie wtedy powstał pierwszy projekt RT09 – wyłącznie wirtualny – z którym ekipa Politechniki Wrocławskiej pojawiła się na torze Silverstone. Rok później zaprezentowano bolid RT01. Przez kolejne lata zespół zdobywał doświadczenie, co pozwoliło na ukończenie pierwszego wyścigu Endurance w sezonie 2013. Zdaniem PWR stworzyli oni świetną bazę do rozwoju, na której przyszli członkowie będą budować sukces.

Ekipa studentów z Politechniki Wrocławskiej składa się z 40 osób, pracujących w pięciu działach, na których czele stoi Patryk Gliwiński, motywujący, nadzorujący i koordynujący pracę wszystkich osób zaangażowanych w projekt.

Efekty działalności PWR Racing Team są zdumiewające, o czym świadczy chociażby ścieżka zawodowa Łukasza Horanina. To właśnie on do niedawna był liderem tego zespołu. Po półrocznym stażu w Maranello, w siedzibie Ferrari, podpisał 3-letni kontrakt z włoską marka znaną między innymi z produkcji supersamochodów. To dowód na to, że praca przy bolidach Formuły 1 to nie odrealnione marzenie, tylko takie, które można urzeczywistnić.

Pomyśleć, że wszystko miało początek w kole naukowym…

Tagi: #News