22.06.2016 11:15

Citroen pracuje nad nowym SUV-em

Impulsem dla koncernu PSA do opracowywania nowych SUV-ów są między innymi dobre wyniki sprzedażowe uterenowionego, awangardowego Citroena C4 Cactus.

Citroen pracuje nad nowym SUV-em
foto: materiały prasowe

Spodziewać się możemy nowości w gamie francuskiej marki. Producent zapowiedział, że zainwestuje w wybudowanie fabryki w Rennes we Francji, z której będą wyjeżdżać nowe modele w nadwoziu crossover. Auto o roboczej nazwie C84 ma czerpać inspirację z koncepcyjnego modelu Aircross zaprezentowanego na targach motoryzacyjnych w Szanghaju w 2015 roku.

Jego produkcja – oraz Peugeot 5008 i Citroen E-Mehari – ma ruszyć w 2018 roku. Wszystkie trzy modele mają być wytwarzane w liczbie 100 000 egzemplarzy rocznie. Jednak realizacja takich planów wymaga ogromnych nakładów inwestycyjnych. Dlatego PSA przeznaczyło budżet w wysokości 100 milionów euro na nowoczesną fabrykę.

Nowy SUV C84 ma zostać opracowany na nowej platformie PSA – EMP2. Dokładnie tę samą wykorzystuje Peugeot 3008 wytwarzany w Sochaux we Francji. SUV stylistycznie przypominać będzie Aircrossa. Auto ma zastąpić w gamie mało popularnego C4 Aircrossa – będącego Mitsubishi ASX w przebraniu – na którego przez pierwszych pięć miesięcy znaleziono tylko 4832 chętnych.

Wdrażanie nowej strategii to odpowiedź francuskiej marki na współczesne zapotrzebowanie rynku. Ludzie chętnie sięgają po crossovery i SUV-y, dlatego że ich zdaniem są one praktyczne, zapewniają poczucie bezpieczeństwa m. in. dzięki wyższej pozycji za kierownicą, a także odpowiedniemu prześwitowi. W dodatku do tego typu samochodów łatwiej się wsiada.

Trend potwierdzają wyniki sprzedaży opublikowane przez firmę JATO Dynamics Ltd. Okazuje się, że na nowe auta w Europie wzrósł popyt o 9,3% w stosunku do 2014. Ogromną zasługę mają w tym osiągnięciu przede wszystkim SUV-y, które zaliczyły największy wzrost. Co więcej, po raz pierwszy w historii ich udział w rynku był największy. Łącznie w 2015 udało się sprzedać 3,2 milionów uterenowionych pojazdów, co stanowi wzrost o 24%, przy udziale w rynku na poziomie 22,5%.

Dlatego też Francuzi zmodernizowali swoją gamę wprowadzając odświeżone 2008 oraz nowe 3008 do oferty.

Podobne działania do koncernu PSA podejmują pozostałe marki – w myśl zasady, że w dzisiejszych czasach SUV jest kluczem do sukcesu, sposobem, by podnieść słupki sprzedaży. Tę samą drogę obrali także producenci ekskluzywnych aut, w tym Jaguar z F-Pace, Bentley z Bentaygą, Maserati z Levante oraz Tesla z Modelem X. Do gry planuje się włączyć również Lamborghini z Urusem.

Z budżetowych nowości klienci zdecydować się mogą między innymi na pierwszego SUV-a w historii Seata.

To dopiero początek i wiele wskazuje na to, że crossoverów będzie coraz więcej!

Tagi: #Citroen #News