04.07.2016 17:30

Dacia sprzedała 4 mln aut

Historia rumuńskiego producenta samochodów stanowi dowód na to, że dobry plan biznesowy jest na wagę złota. Od kiedy firmę przejęło Renault, marka zalicza kolejne sukcesy.

Dacia sprzedała 4 mln aut
foto: materiały prasowe

Filozofia jest prosta – oferować produkt, który daje więcej, za mniej. Tak, aby stosunek jakości do ceny był jak najlepszy. I to się sprawdza. Tym bardziej zważywszy na fakt, że do produkcji modeli wykorzystywane są już wcześniej wytwarzane przez Renault komponenty.

Francuscy przedstawiciele mają nie lada powód do świętowania. Od powtórnego wprowadzenia Dacii na światowe rynki w 2004 roku, udało się znaleźć 4 000 000 chętnych kupców. Kolejny kamień milowy został osiągnięty w krótkiej historii tej marki. Rumuńskie samochody sprzedawane są w 44 krajach na całym świecie.

Od początku 2016 roku, Dacia jest na piątym miejscu wśród najchętniej kupowanych pojazdów we Francji. Sandero z kolei wiedzie prym wśród samochodów osobowych wybieranych przez klientów indywidualnych. W Wielkiej Brytanii bardzo ugruntowaną pozycję rynkową mają takie modele jak Sandero, Duster i Logan MCV z liczbą sprzedanych egzemplarzy przekraczającą 78 000 od kwietnia 2013 roku.

Do maja 2016 udało się Rumunom sprzedać 8129 aut w Polsce, co oznacza udział w rynku na poziomie 4,14%. Wzrost względem adekwatnego okresu zeszłego roku wynosi 28%. Jednym z hitów pozostaje model Duster, który może poszczycić się wyjątkowym powodzeniem na tle wszystkich pojazdów z napędem 4x4. Stanowi bowiem aż 30% wszystkich nowych aut, których moment obrotowy przenoszony jest na obie osie.

Jednym z powodów takiego stanu rzeczy może być fakt, że sam Duster jest wręcz bezkonkurencyjny pod względem ceny w stosunku do liczby koni mechanicznych. Za 39 900 zł w polskim salonie można otrzymać SUV-a z 1,6-litrowym silnikiem o mocy 114 KM i 156 Nm maksymalnego momentu obrotowego trafiającego na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej. To oznacza cenę każdego konia mechanicznego równą 350 zł.

Pod tym względem nieco gorsze są modele Logan i Sandero w wersji silnikowej 1.2. Ceny obu aut marki reklamującej się pod szyldem „wybieram mądrze”, startują się z pułapu 29 900 zł. Zatem każdy koń mechaniczny to wydatek 399 zł, a jest ich 73. Jednak istotniejsze w wypadku Logana są pokaźne wymiary własne i obszerne wnętrze – auto mierzy 4,37 m długości, 1,73 m szerokości, 1,51 m wysokości. Do dyspozycji podróżnych jest 5 miejsc i 510 litrów przestrzeni w bagażniku. Do tego producent obiecuje niskie zużycie paliwa na poziomie 5,8 l/100 km.

Macie swój udział w tych 4 milionach?

Tagi: #Dacia #News