03.12.2015 15:12

Fiat Tipo – ceny, silniki i poziomy wyposażenia w Polsce

Nowe Tipo to nowy kompaktowy sedan Fiata, będący następcą Linei. Na polskim rynku w bazowej wersji będzie kosztować od 45 000 zł wzwyż. Od 3 grudnia 2015 roku, można składać zamówienia.

Fiat Tipo – ceny, silniki i poziomy wyposażenia w Polsce
foto: materiały prasowe

Dostępne będą 4 poziomy wyposażenia, począwszy od najuboższej Tipo, przez Pop, Easy i skończywszy na najbogatszej Lounge. Cennik otwiera wersja napędzana 1,4-litrowym silnikiem o mocy 95 KM, w której 6-biegowa przekładnia ręczna przekazuje moment obrotowy na przednią oś.

Tipo

Standardowe wyposażenie obejmuje klimatyzację manualną, radio z wejściami USB, AUX oraz 4 głośnikami, elektrycznie sterowane szyby przednie, centralny zamek, wspomagany układ kierowniczy Dualdrive z trybem City, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, 15-calowe stalowe felgi z kołpakami, automatycznie unoszoną klapę bagażnika, system stabilizacji toru jazdy, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu, wraz z bezkorkowym systemem tankowania Smart Fuel.

Pop

Wyposażenie wersji Pop składa się ponadto z: dzielonej kanapy z tyłu (60/40), poduszek powietrznych bocznych i kurtynowych, materiałowego wykończenia boczków drzwi, deski rozdzielczej wykończonej tworzywem sztucznym, chromowanymi klamkami wewnętrznymi, podgrzewanymi i elektronicznie sterowanymi lusterkami bocznymi oraz fotelem kierowcy z regulacją wysokości.

Easy

Trzecie najbogatsze wyposażenie oferuje wszystkie udogodnienia wersji Pop rozszerzone o: radio Uconnect z 5-calowym dotykowym ekranem, systemem Bluetooth i 6 głośnikami, elektrycznie sterowane szyby tylne, pakiet widoczności z czujnikami deszczu i zmierzchu (automatyczny tryb świateł) oraz wstecznym lusterkiem elektrochromatycznym, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, drążek skrzyni biegów wykończony tym samym tworzywem, chromowana listwa na klapie bagażnika oraz chromowane klamki zewnętrzne.

Lounge

Najobszerniej wyposażona jest wersja Lounge, która obejmuje wszystkie opcje znane z odmiany Easy, wzbogacone o: automatyczną klimatyzację jednostrefową, tempomat, podłokietnik przedni, chromowane listwy okalające szyby boczne, 3,5-calowy wyświetlacz monochromatyczny TFT w desce rozdzielczej, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów i felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 16 cali.

1.4 16V FIRE 95 KM

Według producenta ten 1,4-litrowy silnik 16v jest niezawodny i solidny. Rozwija 95 KM przy 6000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy rzędu 127 Nm osiąga przy 4500 obr./min. Tipo z tą jednostką pod maską pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego osiąga po 11,5 s, a jego prędkość maksymalna to 185 km/h. W odmianach Tipo, Pop, Easy i Lounge kosztuje adekwatnie: 45 000, 49 000, 53 000 i 58 000 zł.

1.6 E-TORQ 110 KM Z AUTOMATYCZNĄ 6 BIEGOWĄ SKRZYNIĄ

Po raz pierwszy ta jednostka znana z modelu 500X będzie mogła współpracować z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. E-Torq dysponuje momentem obrotowym 152 Nm dostępnym przy 4500 obr./min. Zapewnia średnie spalanie na poziomie 6,3 l/100 km, przy emisji 146 g/km CO2. Z tym silnikiem ceny plasują się następująco, za wersje Tipo, Pop, Easy, Lounge: 52 000, 56 000, 60 000 i 65 000 zł.

1.3 MULTIJET II O MOCY 95KM

Podstawowy w gamie turbodiesel osiąga 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego już od 1500 obr./min. Według danych producenta, jednostka ta zadowala się średnim spalaniem w cyklu mieszanym 4,1 l/100 km. Ceny zaczynają się od 55 000 zł, a za kolejne 3 poziomy wyposażenia trzeba dopłacić odpowiednio – 4000, 8000, 13 000 zł (do 68 000 zł).

1.6 MULTIJET II O MOCY 120 KM

Tipo 1.6 MultiJet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 s i potrafi osiągnąć maksymalną prędkość 199 km/h. Spalanie w cyklu mieszanym oscyluje wokół 4,2 l/100 km. W tym aucie zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii, dzięki której możliwe jest osiągnięcie wysokiego momentu na niskich obrotach – 320 Nm przy 1750 obr./min. To z kolei przekłada się na dobrą elastyczność. Ceny z tym silnikiem i w wersji Tipo rozpoczynają się od 61 000 zł. Odmiana Pop to wydatek 65 000 zł, Easy – 69 000 zł. Za to auto w najbogatszym wyposażeniu Lounge należy wyłożyć na przysłowiową ladę aż 74 000 zł.

Zawieszenie najnowszego Tipo składa się z niezależnych kolumn MacPhersona z przodu oraz belki skrętnej z tyłu. Rodzinny kompakt ma 4,5 m długości, a jego bagażnik pomieści aż 520 litrów. Łączna pojemność wszystkich schowków dostępnych we wnętrzu wynosi 12 litrów. Auto także może poszczycić się opływową sylwetką – Tipo w tunelu aerodynamicznym osiągnęło rezultat wynoszący 0,29 Cx.

Fiat chwali się niskim promieniem zawracania, wynoszącym 11 metrów. To dokładnie tyle samo, co… Koenigsegg Agera R!

Co ciekawe, poprzednie Tipo, wytwarzane w latach 1988-1985, w 1989 roku zdobyło tytuł Car of the Year. Ciekawe czy oficjalny następca tego auta zdoła powtórzyć ten sukces…? W końcu zdaje się mieć wszystko – atrakcyjny wygląd, konkurencyjną cenę i bogate wyposażenie.

Co sądzicie?

Tagi: #Fiat #News