28.10.2016 09:19

Fiat Tipo w testach EuroNCAP

Specjaliści z EuroNCAP postanowili sprawdzić, czy Tipo mimo niewygórowanej ceny jest bezpieczne.

Fiat Tipo w testach EuroNCAP
foto: kadr z wideo

Fiat został przetestowany w dwóch różnych wersjach wyposażeniowych, zgodnie z nowymi standardami testów zderzeniowych. O ile bazowy model zdobył tylko 3 gwiazdki, o tyle model rozszerzony o pakiet bezpieczeństwa otrzymał ogólną notę 4 gwiazdek, co zawdzięcza znacznie wyższym rezultatom w kategorii asystentów i systemów zapobiegającym kolizjom i minimalizującym ich skutki. Wyniki skomentował Michiel van Ratingen, generalny sekretarz EuroNCAP:

"

Tipo to pojazd, który jest funkcjonalny i stanowi atrakcyjną propozycję po uwzględnieniu stosunku jakości do ceny. Jednakże w celu podniesienia bezpieczeństwa do poziomu oferowanego przez jego największych konkurentów, klienci powinni zdecydować się na pakiet bezpieczeństwa. "

Tipo pod względem ochrony dorosłych pasażerów został oceniony na 82%. Nieco gorzej dba o dzieci (na 60%) i pieszych (62%). Z kolei bazowa wersja za systemy bezpieczeństwa otrzymała notę zaledwie 25%, a bogatsza – 57%.

Auto w polskim salonie kosztuje od 45 600 zł za odmianę napędzaną 1,4-litrową jednostką benzynową o mocy 95 KM w bazowym wyposażeniu Tipo. Klienci do wyboru mają bogatsze odmiany Pop, Easy oraz Lounge. Spośród silników dostępny jest mocniejszy wariant napędzany benzyną bezołowiową – 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, współpracujący z automatem o 6 przełożeniach. Motor rozwija 152 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4500 obr./min. Zdaniem producenta, jego średnie spalanie wynosi 6,3 l/100 km, przy emisji 146 g/km CO2.

Klienci zainteresowani silnikami wysokoprężnymi, mogą zdecydować się na 1.3 MultiJet o mocy 95 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego lub 1.6 o analogicznych wartościach – 120 KM i 320 Nm. Ta ostania odmiana w najbogatszym wyposażeniu Lounge to wydatek od 74 600 zł.

Włoski producent samochodów wyposażył Tipo w niezależne kolumny MacPhersona z przodu oraz belkę skrętną z tyłu. Rodzinny kompakt mierzy 4,5 m długości, a jego bagażnik pomieści aż 520 litrów. Łączna pojemność wszystkich schowków dostępnych we wnętrzu wynosi 12 litrów. Do tego na plus należy zaliczyć opływową sylwetkę – Fiatowi udało się uzyskać w tunelu aerodynamicznym wynik 0,29 Cx.

Tagi: #Fiat #News