31.08.2016 11:01

Hyundai i10 przedpremierowo

Południowokoreański producent na przestrzeni ostatnich lat dokonał ogromnego postępu i oferuje teraz bardzo konkurencyjne modele. Ba, i10 jest jednym z lepszych samochodów w klasie, szczególnie po uwzględnieniu stosunku ceny do jakości.

Hyundai i10 przedpremierowo
foto: materiały prasowe

Ten model do sprzedaży trafił pod koniec 2013 roku. Konkuruje głównie z „trojaczkami“, czyli Skodą Citigo, Seatem Mii, Volkswagem Up! oraz Toyotą Aygo, Peugeotem 108 i Citroenem C1. Jednak po niespełna 3 latach produkcji, Hyundai zdecydował się na unowocześnienie tego najmniejszego w gamie samochodu. Auto na żywo zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Paryżu, jednak już teraz zaprezentowane zostały pierwsze zdjęcia oraz film:

Największe zmiany zaszły z przodu, gdzie pojawiła się tzw. kaskadowa osłona chłodnicy – z podobnej będzie korzystać również przyszłej generacji i30. Do tego dołożono okrągłe światła LED umiejscowione przy górnej krawędzi odświeżonego grilla, co przywodzi rozwiązania znane z konkurencyjnym modeli, w tym Renault Twingo.

Zarówno przedni jak i tylny zderzak zostały nieco unowocześnione, tak samo zmieniono grafikę świateł. Patrząc się na profil i10 ciężko odnaleźć jakiekolwiek większe różnice, poza przeprojektowaną boczną listwą. Zdaniem producenta przygotowywane są również 14-calowe felgi aluminiowe w nowym kroju, które będą oferowane w uboższych odmianach.

Po otwarciu drzwi naszym oczom ukaże się kabina, w której pierwsze skrzypce gra zmodernizowany system multimedialny, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Ważne zmiany zaszły także z zakresu bezpieczeństwa – debiutuje w tym modelu asystent ostrzegający kierowcy o ryzyku kolizji oraz zjeżdżaniu z obranego pasa ruchu. Ten pierwszy ma wysyłać sygnały dźwiękowe i wizualne w momencie wykrycia potencjalnego niebezpieczeństwa. Ten drugi z kolei wkroczy do akcji wyłącznie po przekroczeniu prędkości 60 km/h.

i10 będzie mogło zostać uzbrojone w jednostkę o pojemności 1.0 lub 1.2 litra. Moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej lub automatu o 4 przełożeniach. Szykowany jest także mocniejszy wariant turbodoładowanego motoru trzycylindrowego – w topowej odmianie mógłby generować nawet 120 KM, co zważywszy na niewielkie wymiary i masę własną, pozwoliłoby na bardzo sprawne przemieszczanie się w mieście.

Hyundai i10 zadebiutuje w październiku 2016 roku podczas Paris Motor Show. Wkrótce po tym wydarzeniu, trafi do sprzedaży. Niestety producent nie ujawnił ile będzie kosztować. Można się spodziewać, że ceny będą zbliżone do obecnych. Podstawowy wariant i10 Acess z 1-litrowym silnikiem 66-konnym kosztuje od 38 800 zł.

Jak Wam się podoba i10?

Tagi: News Galeria Hyundai