09.06.2016 09:08

Ile kosztuje Range Rover Evoque Convertible?

Nowy SUV kabriolet to jedyny w swoim rodzaju samochód sprzedawany na polskim rynku. Jego ceny rozpoczynają się od 246 600 zł.

Ile kosztuje Range Rover Evoque Convertible?
foto: materiały prasowe

Zdaniem producenta, Evoque Convertible to pierwszy na świecie luksusowy, kompaktowy SUV ze składanym dachem. Na tak nietypowy projekt seryjnie produkowanego samochodu zdecydował się dotychczas jedynie Nissan z modelem Murano CrossCabriolet. Gerry McGovern, pełniącego rolę dyrektora ds. designu, uważa, że to pojazd wypełniający niszę:

"

Range Rover Convertible to kabriolet na każdą porę roku. To unikalne połączenie światowej klasy designu i technologii, który wnosi model Evoque na całkowicie nowy poziom. "

Najważniejszym elementem w tym aucie jest nic innego, jak dach, który otwiera się po dotknięciu przycisku pod warunkiem, że prędkość pojazdu nie przekracza 48 km/h. Proces składania trwa 18 sekund, a rozkładania – 21 sekund. Do tego dzięki dodatkowemu wygłuszeniu, komfort akustyczny jest zbliżony do odmiany w konwencjonalnym nadwoziu.

Dowodem na to, że mierzący 4370 mm długości, 1980 mm szerokości i 1609 mm wysokości Range Rover nadaje się do każdych warunków, także miejskich, jest mała średnica zawracania, która wynosi 11,3 m.

W manewrach pomagać ma również bezpośredni układ kierowniczy, który pomiędzy skrajnymi położeniami potrzebuje zaledwie 2,31 obrotu. W dodatku auto zapewnia dużą ilość miejsca nad głowami pasażerów tylnych siedzeń nawet przy założonym dachu – aż 96,5 cm. „Kropką nad i” ma być niewygórowane zapotrzebowanie na paliwo rzędu 5,7 l/100 km. Udało to się osiągnąć również dzięki wykorzystaniu aluminiowej, lekkiej konstrukcji silnika.

Nabywcy nie muszą obawiać się grząskiego terenu. W bardziej wymagających warunkach z pomocą przychodzą między innymi systemy Terrain Response oraz Torque Vectoring, a także skrzynia biegów z reduktorem. Wyposażenie dodatkowe z tego zakresu obejmuje między innymi System Terrain Progress Control, a także Active Driveline, monitorujący kluczowe parametry jezdne zarówno podczas jazdy off-roadowej jak i normalnej, przełączając napęd na 2 lub 4 koła, gdy jest to wymagane. Wszystko odbywa się płynnie i niepostrzeżenie. Uzupełnieniem są czujniki z funkcją Wade Sensing, przekazujące informacje w czasie rzeczywistym o głębokości wody.

We wnętrzu podróżni mają do dyspozycji przednie podgrzewane i wentylowane fotele, które zdaniem producenta zapewniają prawdziwie odprężającą i komfortową jazdę. Do tego wykorzystane materiały są wysokiej jakości. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka skórzana Oxford. System multimedialny InControl sterowany jest za pośrednictwem 10,2-calowego ekranu dotykowego znajdującego się na konsoli centralnej.

Klienci mogą zdecydować się na jeden z trzech silników – wysokoprężne 2.0 w wariancie 150 lub 180 KM oraz 240-konną jednostkę benzynową. Niezależnie od odmiany, moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem 9-biegowej przekładni automatycznej.

Dostępne są dwie wersje wyposażenia – SE Dynamic i HSE Dynamic. Ta pierwsza oferuje między innymi kierownicę obszytą perforowaną skórą, listwy wykończeniowe z aluminium, czujniki deszczu, zmierzchu oraz 10,2-calowy ekrany dotykowy.

W bogatszej odmianie znajdziemy elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne z funkcją wyświetlania logo na ziemi, kierunkowskazami oraz pamięcią ustawienia oraz funkcją automatycznego obniżania przy cofaniu. Do tego dochodzą wykończenie maski w kolorze czarnym, przednie lampy przeciwmgielne, elektrycznie regulowane fotele przednie w 12 kierunkach z funkcją zapamiętywania ustawień, nawigacja InControl Touch Pro oraz oświetlenie Mood Lighting.

Jak Wam się podoba Range Rover Evoque Convertible?

Tagi: #News #Range Rover