26.10.2016 11:05

Ile kosztuje nowe Audi A5 w Polsce?

Druga generacja coupe niemieckiego producenta z Ingolstadt została zaprezentowana na początku czerwca 2016 roku. Niespełna 5 miesięcy później generalny importer ogłosił ceny nowego modelu, zaczynające się od 159 900 zł.

Ile kosztuje nowe Audi A5 w Polsce?
foto: materiały prasowe

Standardowo A5 wyposażone jest w m. in. reflektory ksenonowe ze światłami diodowymi do jazdy dziennej, system Audi MMI Radio z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali, trójramienną wielofunkcyjną kierownicę i system umożliwiający dostosowywanie trybu jazdy. Klienci będą mieli do wyboru 6 różnych wersji silnikowych – trzy TFSI i trzy TDI. Ich moc została zwiększona względem analogicznych odmian poprzedniej generacji i waha się od 150 do 286 KM. Ponadto jednostki oferują średnio o 17% lepsze osiągi, a jednocześnie zużywają o 22% mniej paliwa.

Jak twierdzi producent – napęd w Audi A5 dostosowany jest do wariantu silnikowego. Ręczna 6-biegowa skrzynia oraz automaty S tronic mogą współpracować w zestawie z silnikami czterocylindrowym oraz 3.0 TDI o mocy 218 KM oraz napędem na przednią lub obie osie. Z kolei automat o 8 przełożeniach zarezerwowany jest dla motoru wysokoprężnego generującego 286 KM i modelu S5, w przypadku których standardowo moment obrotowy wysyłany jest na obie osie za pośrednictwem systemu Quattro.

Audi oferuje ponadto sportowy dyferencjał tylny, mający jeszcze bardziej zwiększać dynamikę i precyzję jazdy. Pod względem wyposażenia, klienci mogą zdecydować się na opcjonalny wirtualny kokpit z wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczością 1440 x 540 pikseli. Na konsoli centralnej znajdziemy 8,3-calowy monitor systemu multimedialnego. Dla audiofilii przewidziano system Bang & Olufsen z technologią dźwięku 3D.

Najtańsze w gamie jest 1.4 TFSI o mocy 150 KM – kosztuje 159 900 zł. Za 2-litrowe TFSI w wariancie 190 KM trzeba zapłacić od 167 800 zł, a za 252-konne – od 191 600 zł. Spośród jednostek wysokoprężnych do wyboru są 2.0 TDI 190 KM za 177 000 zł lub 3.0 TDI w dwóch wariantach – 218 KM za co najmniej 220 000 zł lub 282 KM za 263 000 zł.

Gamę z czasem ma uzupełnić S5 Coupe, napędzane 354-konnym silnikiem turbodoładowanym, umożliwiającym sprint od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Ta odmiana będzie dostępna z zamontowanym z tyłu dyferencjałem Quattro GmbH. Europejscy klienci będą mogli zdecydować się na skrzynię ręczną lub automatyczną. Producent twierdzi, że pomimo dużej mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, samochód ma zużywać średnio 7,3 l/100 km.

Stylistycznie, Audi A5 można uznać jedynie za rozwinięcie koncepcji poprzedniego modelu. Auto upodobniło się do A4. Projektanci zadbali za to o aerodynamikę, o czym świadczy współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,25 Cx.

Tagi: #Audi #News