08.06.2016 13:17

Ile są warte najdroższe marki samochodowe?

Z niezależnego raportu koncernu Millward Brown zajmującego się badaniem rynku i opinii publicznej, wynika, że prym wśród marek samochodowych wiedzie… Toyota.

Ile są warte najdroższe marki samochodowe?
foto: materiały prasowe

Zaskoczeniem może być brak obecności Volkswagena w pierwszej dziesiątce. Wynika to między innymi z afery spalinowej Dieselgate. Szczególnie mocno renoma tej niemieckiej marki ucierpiała na rynku amerykańskim, gdzie spora liczba klientów po prostu straciła zaufanie do Volkswagena. Z zeszłorocznego zestawienia (2015) przygotowanego również przez Millward Brown wynikało, że VW ma szacunkową wartość 9,3 miliarda dolarów, co oznacza, że Niemcy stracili ponad połowę wartości rynkowej.

Rezultaty badań bazują na milionach wywiadów z konsumentami, również danymi uzyskanymi od np. Bloomberga – wszystko to, po to by oszacować biznesowy i finansowy potencjał w zależności od regionu. Ranking najwięcej wartych marek motoryzacyjnych prezentuje się następująco:

  1. Toyota – 29,5 miliarda dolarów
  2. BMW – 26,8 miliarda dolarów
  3. Mercedes-Benz – 22,7 miliarda dolarów
  4. Honda – 13,2 miliarda dolarów
  5. Ford – 13,1 miliarda dolarów
  6. Nissan – 11,5 miliarda dolarów
  7. Audi – 9,5 miliarda dolarów
  8. Land Rover – 4,7 miliarda dolarów
  9. Porsche – 4,4 miliarda dolarów
  10. Tesla – 4,4 miliarda dolarów

Osiem marek, które dostało się w zeszłym roku do najlepszej dziesiątki, wciąż okupuje równie wysokie pozycje, a są wśród nich Toyota, BMW, Mercedes-Benz, Honda, Ford, Nissan, Land Rover i Audi. Przy czym tej ostatniej marce również dostało się rykoszetem przez aferę Dieselgate, w wyniku czego jej notowania spadły o 6% do 9,5 miliarda dolarów. Dziwić może także fakt, że Land Rover mimo strat – 5% w stosunku do zeszłego roku – wskoczył z 8. pozycji na 9.

Zajmująca pierwsze miejsce w rankingu marek motoryzacyjnych Toyota uplasowała się na 28. miejscu „klasyfikacji generalnej”, przy czym 33. lokata przypadła BMW, a 39. – Mercedesowi. Honda i Ford zajęły 74. i 75. miejsce, przy szacowanej wartości na poziomie 13,2 i 13,1 miliarda dolarów.

Uwikłany w aferę spalinową Nissan załapał się na pierwszą setkę z wynikiem 11,5 miliarda dolarów, które zagwarantowało 92. miejsce.

Łączna wartość najdroższych 10 marek w 2016 spadła o 3% w stosunku do 2015, do wartości 139,9 miliardów dolarów, co jest dowodem na globalne zmiany w tej branży, o czym wspomniał Peter Walshe, dyrektor ds. globalnych marek w Millward Brown:

"

Grupy samochodowe z silnymi markami będą mogły łatwiej zaadaptować swoje plany biznesowe i inżynieryjne do potencjalnych potrzeb przyszłych klientów, którzy coraz chętniej skłaniają się ku pojazdom elektrycznym i autonomicznym. Dowodem na nadchodzące zmiany jest obecność Tesli w top 10. "

Jesteście zaskoczeni wynikami?

Tagi: #Audi #BMW #Ford #Honda #Land Rover #Mercedes #News #Nissan #Porsche #Tesla #Toyota