07.11.2016 11:56

Jakich aut szukają Polacy?

Badania „AUTOwybory Polaków” dotyczące najważniejszych czynników branych pod uwagę przy zakupie samochodu zrealizował Exact Systems S.A. na zlecenie instytutu Millward Brown.

Jakich aut szukają Polacy?
foto: materiały prasowe

Okazuje się, że najważniejsze są ekonomiczność, niskie spalanie i tani serwis, na które wskazało aż 42% Polaków. Na drugim miejscu znalazła się cena pojazdu (29%), istotna dla prawie co trzeciego kierowcy. Podium domyka bezawaryjność (28%), o czym wspomniał Jacek Opala, dyrektor rozwoju sprzedaży w Exact Systems i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji:

"

Marka samochodu, jego wygląd czy wielkość to czynniki istotne zaledwie dla co czwartego kierowcy w Polsce. Najistotniejsze okazały się te zmienne, które są bezpośrednio związane z ceną zarówno samego pojazdu, jak i jego eksploatacji w przyszłości. Nie różnicuje się to znacząco nawet w podziale na osoby kupujące samochody nowe i używane. W tym kontekście ciekawe jest jednak to, że zaledwie co szósty Polak zwraca uwagę na to, czy części zamienne do danego pojazdu są łatwo dostępne i tanie. "

Na kolejnych miejscach znalazły się takie czynniki jak marka samochodu, wskazywana przez co czwartą osobę, wygląd pojazdu, istotny dla co piątego kierowcy i wielkość auta – 18% wskazań. Zainteresowani rynkiem wtórnym biorą pod uwagę wiek (16%) oraz przebieg samochodu (12,5%).

Przy okazji wyniki badań ujawniły, że najbardziej kierowcy doceniają informacje w internecie – na forach internetowych, portalach motoryzacyjnych i stronach firmowych producentów. Właśnie tam aż 63% Polaków szuka informacji o samochodach, zakupie, eksploatacji i naprawie. Szczególną popularnością cieszą się fora tematyczne, z których korzysta aż 44% kierowców oraz portale motoryzacyjne, będące źródłem informacji dla 28%. Istotne są także opinie znajomych i rodziny – 38% – przy czym z takiej pomocy najchętniej korzystają kobiety. Natomiast więcej mężczyzn przegląda prasę motoryzacyjną – 17% w stosunku do 8%.

Co ciekawe, z różnych źródeł korzystają osoby zainteresowane zakupem używanego i nowego samochodu. Ci pierwsi najczęściej liczą na wsparcie rodziny i portali motoryzacyjnych w proporcji analogicznie 40 do 30% i 28 do 24% w stosunku do tych drugich, którzy polegają na informacji pozyskiwanych od dealerów.

Tagi: #News