10.11.2015 12:14

Jeszcze ostrzejszy Macan – GTS

Porsche zaprezentowało Macana GTS, który ma wypełnić lukę pomiędzy wariantami S i Turbo. Jego debiut przewidziano na targi motoryzacyjne Tokio Motor Show.

Jeszcze ostrzejszy Macan – GTS
foto: materiały prasowe

Pod maską ma ten sam silnik co „S-ka”. Moc jednostki o pojemności 3.0 l podniesiono z 340 do 360 KM. Maksymalny moment obrotowy zaś wzrósł z wartości 460 do 500 Nm i jest dostępny w zakresie 1650-4000 obr./min.

Standardem w Macanie GTS jest 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia współpracująca z systemem PTM (Porsche’s Traction Management). W jej skład której wchodzą aktywny napęd na obie osie z elektrycznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, automatyczny hamulcowy mechanizm różnicowy (ABD) oraz system regulacji przeciuślizgowej (ASR).

Porsche osiąga pierwszą „setkę” ze startu zatrzymanego w 5,2 s lub 5 s w pakiecie Chono. Prędkość maksymalna została elektrycznie ograniczona do 257 km/h.

Producent zmodyfikował działanie systemu stabilizacji toru jazdy PSM (Porsche Stability Management). Zmieniono także hamulce – z przodu znajdują się tarcze w rozmiarze 360 mm, a z tyłu są one o 30 mm mniejsze. Zaciski pomalowano w kolorze czerwonym. Nowy jest także system wydechowy oraz zawieszenie pneumatyczne Porsche Active Suspension Management, niższe o 10-15 mm w porównaniu do Turbo. Kierowca wybierając tryb jazdy, dostosowuje sztywność amortyzatorów.

Z zewnątrz nie zmieniło się zbyt wiele. Przybyło parę akcentów pomalowanych w kontrastującym, czarnym kolorze. Nadkola wypełniają 20-calowe felgi RS Spyder.

Większym zmianom zostało poddane wnętrze. Nowe sportowe fotele wykończono w skórze i Alcantarze. Standardowo dostępny jest system Porsche Communication Management. Crossovera wyposażono także w system audio z 8 głośnikami z wejściami USB i AUX. Po raz pierwszy w Macanie można zamówić opcjonalne reflektory LED – Porsche Dynamic Light System Plus.

Porsche Macana GTS-a można kupić w Polsce już za cenę 339 962 zł.

Tagi: #News #Porsche