11.07.2016 11:48

Klienci wolą multimedia od systemów bezpieczeństwa

Okazuje się, że klienci decydujący się na zakup nowego samochodu większą uwagę zwracają np. na łączność Bluetooth niż na asystentów wspomagających jazdę po właściwym pasie lub ostrzegających o obiekcie znajdującym się w martwym polu.

Klienci wolą multimedia od systemów bezpieczeństwa
foto: materiały prasowe

Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Brytyjczyków z Whatcar. Prawie 4 razy więcej osób zainteresowanych jest gadżetami niż rozwiązaniami poprawiającymi bezpieczeństwo podróży. To zaskakuje tym bardziej zważywszy na fakt, że jest tak wiele prowadzonych działań i kampanii uświadamiających o potencjalnych niebezpieczeństwach w podróży.

Jednak liczby są bezwzględne. Automatyczny system hamowania (AEB) jest jednym z najchętniej wybieranych, przy czym mniej niż 20% osób decyduje się na tę opcję. Aż 6 z 10 klientów w ogóle nie decyduje się na jakikolwiek dodatek z zakresu bezpieczeństwa. Dla porównania, aż 64% osób woli dopłacić za system nawigacji, a ponad połowa za radio DAB, przy kosztach zbliżonych do AEB.

Poza gadżetami liczą się komfort i styl. Aż 60% klientów wybiera opcję podgrzewanych foteli, a 42% – aluminiowe felgi. Rezultaty skomentował Jim Holder, redaktor naczelny Whatcar:

"

Rozmawiając o tym, co jest najważniejsze w samochodach, wszyscy ludzie jednomyślnie skandują, że bezpieczeństwo. Jednak ich podejście do tego zagadnienia zmienia się w momencie, gdy siedzą w fotelu, naprzeciwko sprzedawcy. Brytyjscy klienci zdecydowanie wybierają styl. Elementy wpływające na komfort mają szczególne znaczenie w przypadku dużo podróżujących osób. Mimo to, wciąż szokuje fakt, że systemy opracowane z myślą o ratowaniu ludzi są mniej istotne od audio dobrej jakości. Wielokrotnie koszty obu tych opcji są bardzo porównywalne. "

Aż 95% osób uczestniczących w ankiecie było właścicielami prywatnych samochodów. Dokładnie 71% z nich miało wolną rękę przy wyborze wyposażenia opcjonalnego. Systemy łączności i media cieszyły się największą popularnością, 40% respondentów wybrało pakiet parkingowy, a 26% – sportowy. Ponad 66% ankietowanych zdecydowało się na Bluetooth, subtelnie mniej na nawigację, a połowa z nich na odtwarzacz mp3 oraz radio DAB.

Prawie 60% nie wybrało żadnej opcji dodatkowej z zakresu bezpieczeństwa. Na najpopularniejszy system automatycznego hamowania wydało pieniądze zaledwie 19% osób. Za to ponad połowa respondentów dopłaciła za automatyczną przekładnię, 32% za sportowe zawieszenie, a 5% – za pneumatyczne.

Wychodzi na to, że zdecydowanej większości osób wystarczą tak popularne systemy bezpieczeństwa jak ABS, ESP oraz poduszki powietrzne.

A Wy jak wypadacie na tle ankietowanych?

Tagi: #News