15.07.2016 09:34

Mazda 3 po modernizacjach

Japoński producent samochodów ogłosił wprowadzenie do sprzedaży na tamtejszym rynku odświeżonego kompaktowego hatchbacka.

Mazda 3 po modernizacjach
foto: materiały prasowe

W ramach faceliftingu przeprojektowano osłonę chłodnicy, przedni oraz tylny zderzak, osłony świateł przeciwmgielnych, przednie lampy oraz grafiki w tylnych kloszach. Wprowadzono także szereg innowacyjnych rozwiązań. Pierwszoplanową rolę odgrywa debiutujący w ofercie system G-Vectoring Control, który zmienia wartość momentu obrotowego generowanego przez silnik. Ma to na celu optymalizację dociążenia poszczególnych kół, co przekłada się na lepsze właściwości jezdne oraz wyższy komfortu.

Co więcej, wszystkie odmiany wysokoprężne mają jeszcze bardziej żywiołowo reagować na gaz oraz odznaczać się lepszą elastycznością dzięki precyzyjnemu systemowi sterowania doładowaniem. Do tego dopracowano kulturę pracy silników, wykorzystując specjalne rozwiązanie Natural Sound Frequency Control, tłumiące wibracje.

We wnętrzu z kolei znajdziemy jeszcze lepsze, wyższej jakości materiały oraz kolorowy wyświetlacz head-up display o nazwie Active Driving Display. Ponadto zmieniono obsługę poszczególnych instrumentów za pośrednictwem wielofunkcyjnej kierownicy.

Japończycy również postarali się w zakresie bezpieczeństwa, wyposażając Mazdę 3 w aktywne systemy mające ograniczać ryzyko wystąpienia kolizji oraz minimalizować jej ewentualne skutki. Jednym z nich jest coraz popularniejsze rozwiązanie, w ramach którego samochód monitoruje to, co się dzieje przed nim i w razie wykrycia niebezpieczeństwa, w sytuacji krytycznej jest w stanie przejąć kontrolę nad układem hamulcowym i samoistnie zatrzymać pojazd.

Kompaktowy hatchback Mazdy na rok 2017 ma oferować ponadto system adaptacyjnych świateł diodowych, w skład których wchodzą specjalne światła drogowe, nieoślepiające kierowców oraz światła mijania o szerokim zasięgu z układem automatycznego poziomowania.

Na europejskim rynku Mazda 3 ma się pojawić jeszcze w 2016 roku. Oferta wciąż będzie obejmować trzy silniki benzynowe oraz jeden wysokoprężny. Ceny modelu sprzed faceliftingu rozpoczynają się od 67 990 zł za odmianę 5-drzwiową hatchback ze 100-konnym silnikiem 1.5, ręczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i wyposażeniem SkyGO.

Za odmianę z 2-litrową jednostką legitymującą się 120 KM i wyposażeniem SkyMOTION, trzeba zapłacić od 73 990 zł. Najmocniejszy w gamie motor generuje 165 KM i kosztuje od 78 490 zł. Najdroższy jest turbodiesel. Z 1,5-litrowego silnika inżynierowie Mazdy wycisnęli 105 KM. Każdy z nich kosztuje około 857 zł, co daje łączną kwotę 83 990 zł.

Czekacie na odświeżoną Mazdę 3?

Tagi: News Mazda