23.03.2016 11:14

Mazda MX-5 RF – odmiana z twardym dachem

Japoński producent samochodów może poszczycić się produkcją najbardziej kultowego kabrioletu wszech czasów – MX-5. Jednak ten model doczekał się specjalnej wersji na wzór odmiany Targa w Porsche 911.

Mazda MX-5 RF – odmiana z twardym dachem
foto: materiały prasowe

Pokazana na targach motoryzacyjnych New York International Auto Show Mazda o nazwie MX-5 RF (retractable fastback – wysuwany i chowany fastback) wyróżnia się twardym dachem, który automatycznie rozkłada się i składa w czasie 12 sekund. Czynność można wykonywać w ruchu do prędkości 10 km/h. W stosunku do konwencjonalnego kabrioletu, w RF składana jest wyłącznie górna część dachu, podczas gdy tylne słupki pozostają na swoim miejscu. Po jego złożeniu możliwe jest przewiezienie bagażu o pojemności 130 litrów – to identyczny wynik co w przypadku odmiany z płóciennym dachem.

Zdaniem producentów Mazda po raz kolejny przełamała sztampowe myślenie, tworząc coś zupełnie nowego. W Europie ta wersja dostępna będzie z jednym z dwóch silników z gamy – SKYACTIV-G 1.5 lub SKYACTIV-G 2.0.

Obie mogą współpracować z przekładnią ręczną SKY-ACTIV-MT lub dostępną wyłącznie w MX-5 RF sześciobiegową przekładnią automatyczną. Pierwsza jednostka ma 1,5 litra pojemności, z której japońscy inżynierowie wykrzesali 131 KM i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Drugi silnik z kolei ma porządne 2 litry pojemności i oferuje 160 KM osiąganych przy 6000 obr./min. oraz 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego przy 4600 obr./min.

Kolejnym wyróżnikiem MX-5 RF ma być wyjątkowa paleta kolorów, w skład której wchodzi nowy szary odcień premium o nazwie Machine Grey. Zdaniem producenta podkreśla on subtelną i dynamiczną stylistykę KODO.

Mała Mazda mierzy 3915 mm długości, 1735 mm szerokości, 1225 mm wysokości przy rozstawie osi 2310 mm. Masa własna dostępnych na polskim rynku odmian z płóciennym dachem wynosi 1050 lub 1075 kg. Dzięki lekkiej konstrukcji samochód zapewnia dobre właściwości jezdne – jest zwinny i chętnie zmienia kierunek. W słabszej odmianie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 s i potrafi osiągnąć 204 km/h. Mocniejsza wersja na dokonanie tego samego potrzebuje 7,3 s i rozpędza się do 214 km/h.

Roadster japońskiego producenta kosztuje od 89 900 zł za model 1.5 SKY-G 131 KM SkyENERGY. Za MX-5 z mocniejszym silnikiem w tej samej wersji wyposażeniowej trzeba zapłacić 96 900 zł. Do wyboru klientów jest 7 kolorów nadwozia – czerwony, niebieski, szary, czarny i trzy odcienie bieli.

Tagi: #Galeria #Mazda #News