12.11.2015 14:57

Mazda MX-5 w stylu retro – Speedster i Spyder

Mazda zaprezentowała dwie zmodyfikowane MX-5 na targach motoryzacyjnych SEMA w Las Vegas. Czym się różnią od standardowego modelu?

Mazda MX-5 w stylu retro – Speedster i Spyder
foto: materiały prasowe

Inspiracją dla obu aut są klasyczne roadstery. MX-5 Spyder ma zmodernizowany przedni zderzak, nową osłonę chłodnicy, a niektóre z elementów wykonano z włókna węglowego. Polepszono również aerodynamikę.

Standardowe koła zastąpiono zestawem lekkich, 17-calowych obręczy. Wnętrze zaś w całości obłożono skórą licową. Karoserię zdobi srebrny lakier Mercury Silver. Pod maską znajduje się wciąż ta sama, oryginalna jednostka 2-litrowa. Zawieszenie również pozostało nietknięte. Po tych wszystkich zabiegach, masa własna wzrosła… z 1000 do 1043 kg.

MX-5 Speedster

Znacznie lżejszy jest natomiast Speedster – waży 943 kg. Napędzany jest także takim samym 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem SKYACTIV-G o mocy 160 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zredukowaną masę własną udało się osiągnąć między innymi dzięki zastąpieniu standardowych drzwi i siedzeń, elementami wykonanymi z włókna węglowego.

O jego prawdziwym powrocie do korzeni świadczy chociażby rezygnacja z przedniej szyby, którą zastępuje mała owiewka. W tym aucie nie ma miejsca na jakiekolwiek kompromisy. Nowe, regulowane zawieszenie K&W zostało obniżone, a nadkola wypełniają 16-calowe obręcze wykonane z włókna węglowego, okalane przez ogumienie 225/50 Kumho Ecsta V710. Nowe są także czterotłokowe zaciski.

Producent, poza ciepłymi słowami skierowanymi w stronę własnych produktów, nie wspomniał nic o potencjalnym debiucie rynkowym któregokolwiek z tych modeli. O tyle, o ile Spyder mógłby jeszcze spełnić wszystkie wymogi z zakresu bezpieczeństwa, to szanse Speedstera na przejście odpowiednich atestów można odgórnie przekreślić. Łatwo sobie wyobrazić jakim fiaskiem mogłoby się zakończyć ewentualne dachowanie...

Która MX-5 Wam się bardziej podoba?

Tagi: #Mazda #News