04.11.2016 09:38

Mazda najbardziej oszczędną marką

Przez wzgląd na coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin, producenci masowo postawili na downsizing. Wyjątkiem była Mazda.

Mazda najbardziej oszczędną marką
foto: materiały prasowe

Jak spekulują specjaliści – wprowadzenie nowych standardów norm emisji spalin mogłoby odwrócić trend w bliskiej przyszłości. Oznaczałoby to powrót do łask jednostek wolnossących, takich, jakie w swojej ofercie ma japońska marka z siedzibą w Hiroshimie.

W Europie Mazda oferuje silniki w technologii SkyActiv-G. Ten mniejszy, 1,5-litrowy, może być dostępny w różnych wariantach mocy – 75, 90, 100, 115 lub 130 KM. Mocniejsza dwulitrowa jednostka rozwija od 120, przez 145, 160, do 165 KM. Z kolei w USA znajdziemy motory o pojemności 2 i 2,5 litra i mocy do 184 KM. I to właśnie one pozwoliły Maździe osiągnąć 4 raz z rzędu tytuł najbardziej ekonomicznego producenta w Ameryce, przyznawany przez Environmental Protection Agency (EPA).

Obecnie Mazda ma w ofercie 9 modeli, począwszy od dwudrzwiowego, dwuosobowego roadstera MX-5, po 7-osobowego crossovera CX-9. Średnie zużycie paliwa dla tej całej gamy wynosi 7,95 l/100 km, co jest zasługą inteligentnych rozwiązań inżynieryjnych oraz wieloletniej tradycji w rozwoju jednostek wolnossących, o czym wspomniał dyrektor generalny Mazdy w USA – Masahiro Moro:

"

Nasz zespół ds. badań i rozwoju pracował starannie, by tworzyć pojazdy wyróżniające się wysoką jakością, stylem, dobrymi właściwościami jezdnymi i niskim zapotrzebowaniem na paliwo. "

Z raportu EPA wynika, że spośród 12 największych producentów samochodowych, sprzedających ponad 100 000 pojazdów rocznie (Tesla się nie zakwalifikowała), zdecydowana większość zmniejszyła emisję dwutlenku węgla, przy jednoczesnym zwiększeniu zużycia paliwa.

Warto zauważyć, że najgorzej pod względem ekonomii wypadły modele wyprodukowane przez Fiat Chrysler Group, przy czym firmie udało się zmniejszyć produkcję CO2 aż o 21% w zaledwie 12 miesięcy, redukując zapotrzebowanie na paliwo o całe 1%.

Przedstawiciele EPA i tak są zadowoleni z wyników – odnotowali postęp w każdej klasie samochodów, począwszy od sportowych pojazdów, po SUV-y, pickupy, sedany i minivany, co potwierdza Christopher Grundler, dyrektor działu ds. transportu i jakości powietrza w EPA:

"

Osoby zainteresowane zakupem auta mogą udać się do salonu wiedząc, że niezależnie od swojego wyboru, pojazdy będą bardziej przyjazne dla klimatu – także portfeli właścicieli – niż kiedykolwiek wcześniej. Branża dopracowuje swoje produkty, czego oczekują klienci, w efekcie spełniając coraz bardziej wyśrubowane normy. "

Co sądzicie o tych wynikach?

Tagi: #Mazda #News