24.06.2016 11:07

Mercedes GLC Coupe wjeżdża do Polski

Zdawać się mogło, że taka „abominacja” jaką zdaje się być połączenie SUV-a z coupe nie ma racji bytu. BMW z modelem X6 pokazało, że jest zupełnie inaczej. Dlatego też ten rynek się rozrasta i do boju wkracza GLC Coupe.

Mercedes GLC Coupe wjeżdża do Polski
foto: materiały prasowe

W polskim salonie ceny GLC Coupe zaczynają się od 203 000 zł za 250 o mocy 211 KM. GLC 220 d (170 KM) to wydatek 206 000 zł, a 250 d (204 KM) – 226 500 zł. Samochód spod znaku Mercedesa został stworzony z myślą o tym, by odbić klientów głównemu konkurentowi – BMW X4. Auto wyróżnia się dynamiczną sylwetką, na którą składają się napompowany przedni zderzak, duża osłona chłodnicy oraz pokaźnych rozmiarów wloty powietrza. Z przodu znalazły się światła LED.

Do tego trzeba dodać nisko poprowadzoną linię dachu, pojedyncze końcówki rur wydechowych po jednej z każdej strony, zintegrowany spojler oraz 18- lub 19-calowe felgi. Jak na pojazd w nadwoziu SUV, Mercedes może pochwalić się niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,31 Cx.

W stosunku do zwykłego GLC, odmiana Coupe jest o 4 cm niższa i o 8 cm dłuższa – mierzy 1602 mm wysokości, 4732 mm długości, 1890 mm szerokości przy rozstawie osi 2873 mm. W jego bagażniku wygospodarowano 491 litrów przestrzeni, która po złożeniu tylnych siedzeń może zostać zwiększona do 1205 litrów.

GLC Coupe w standardzie oferuje usportowione zawieszenie, bardziej bezpośredni układ kierowniczy, tapicerkę ze sztucznej skóry ARTICO, funkcję rozruchu KEYLESS-GO, system multimedialny Audio 20 CD, kamerę cofania, klapę tylną EASY-PACK oraz 18-calowe felgi.

Zdaniem Gordena Wagenera – szefa studia designerskiego Daimlera AG – to auto ma ogromny potencjał na rynkowy sukces:

"

GLC Coupe odzwierciedla DNA desingu Mercedesów coupe. Jednocześnie stanowi symbol bipolarności marki. Nieskazitelna stylistyka perfekcyjnie oddaje naszą filozofię i reprezentuje luksus. "

Mercedes obiecuje, że GLC Coupe jest dynamiczny jak coupe i mocny jak SUV oraz zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy. Powstał z myślą o tym, by łączyć dynamikę jazdy z funkcjonalnością oraz ekspresyjnym designem.

Uzbrojony został w nowoczesne technologie, takie jak napęd na obie osie 4MATIC, automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC i zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL. Do wyboru kierowców jest regulowany układ jezdny DYNAMIC BODY CONTROL ze stalowym zawieszeniem oraz sportowy układ DYNAMIC SELECT. Ten ostatni umożliwia dokonywanie zmian w charakterystyce amortyzacji.

Podoba Wam się?

Tagi: #Mercedes #News