19.03.2016 16:34

Mercedes rozważa wybudowanie fabryki w Polsce

Niemiecka marka – Damiler AG – planuje wybudowanie nowych fabryk produkujących silniki i samochody. Ta pierwsza miałaby kosztować 800 milionów euro i zatrudniać od 700 do 1000 osób. Niewykluczone, że powstanie w Jaworze.

Mercedes rozważa wybudowanie fabryki w Polsce

Coraz więcej producentów jest zainteresowanych wytwarzaniem pojazdów w Europie Środkowo-Wschodniej, a w szczególności na Słowacji i w Polsce. Pod koniec 2015 roku firma Jaguar Land Rover rozważała ulokowanie nowego zakładu produkcyjnego właśnie w Jaworze, jednak ostatecznie brytyjska marka zdecydowała się zainwestować 1,5 miliarda euro w budowę fabryki w miejscowości Nitra.

Tym razem w grze o projekt inwestycyjny warty około 3,4 miliarda złotych pozostały dwa kraje, czyli Polska i Węgry – poinformował „Puls Biznesu”. Nie wiadomo co z kolei ze Słowacją – tamtejsza prasa twierdzi, że ich państwo wciąż jest brane pod uwagę przez Mercedesa. Za to z gry odpadły Czechy i Rosja. To tym bardziej zaskakujące, zważywszy na to, że w styczniu 2016 roku dyrektor generalny Daimlera AG – Dieter Zetsche – twierdził, iż w państwie rządzonym przez Vladimira Putina zostanie wybudowana nowa fabryka w celu zaspokojenia wysokiego zapotrzebowania na Mercedesy na tamtejszym rynku.

W bieżącym „rozdaniu” Polska zaoferowała niemieckiemu gigantowi działkę o wielkości 460 hektarów na terenie Dolnośląskiej Strefy Aktywności Gospodarczej w Jaworze, obok budowanej drogi ekspresowej S3. Sam teren został wcześniej odpowiednio przygotowany z myślą o brytyjskiej firmie Jaguar Land Rover.

Już teraz Mercedes jest obecny na terenie Europy Środkowo-Wschodniej – wytwarza modele CLA i CLA Shooting Brake w fabryce w Kecskemet na Węgrzech. Z kolei 4 kwietnia 2016 roku niemiecka marka planuje rozbudowę zakładu produkcyjnego w Sebes w Rumunii – zostanie ona przygotowana pod wytwarzanie nowej, automatycznej przekładni 9G-Tronic.

Co ciekawe, Daimler AG bardzo dobrze prosperuje, zaliczając kolejne sukcesy. Pierwszy miesiąc 2016 roku okazał się o 20% lepszy niż adekwatny, zeszłoroczny okres. Producentowi samochodów udało się sprzedać 150 814 aut na całym świecie. Co więcej, marka Smart zaliczyła wzrost o 10,3% z liczbą 9324 sprzedanych egzemplarzy. Najmocniej w górę poszły słupki sprzedaży dla terenu Azji i Pacyfiku – o 37%, podczas gdy w Europie znalazło się o 15,2% więcej chętnych na pojazdy tego producenta.

Tagi: #Mercedes #News