13.07.2016 13:03

Następca Infiniti QX50 zadebiutuje w Paryżu

Przyszła generacja crossovera japońskiego producenta samochodów ma zadebiutować na Paris Motor Show w 2016 roku.

Następca Infiniti QX50 zadebiutuje w Paryżu
foto: materiały prasowe

Auto czerpać będzie inspirację z konceptu QX Sport Inspiration pokazanego na targach motoryzacyjnych w Beijing, o czym wspomniał jeden z przedstawicieli marki:

"

Patrząc w przeszłość dostrzeżecie, że bardzo często koncepty Infiniti określały niejako przyszłość marki. Nasz ostatni studyjny model crossovera wyróżnia się ekspresyjną i mocną stylistyką, ma świetne proporcje. Jego nadwozie jest jednocześnie nieskazitelne, eleganckie i unikatowe, naturalnie estetyczne, jak przystało na klasę SUV-ów premium. "

QX Sport Inspiration to jedna z wizji sugerujących jak mogą zostać zaprojektowane średniej wielkości SUV-y, mające sprostać najnowszym trendom oraz ciągle ewoluującemu językowi stylistycznemu marki. Auto wyróżnia się smukłymi liniami, rozciągniętymi światłami zachodzącymi na boki oraz bardzo wyrazistymi przetłoczeniami. W miejscu tradycyjnych lusterek umieszczono kamery, co wpłynęło na polepszenie aerodynamiki.

Wnętrze koncepcyjnego modelu wygląda niczym w aucie gotowym do seryjnej produkcji. Nie brakuje różnorodnych smaczków stylistycznych. Sportowy charakter oddaje wielofunkcyjna, spłaszczona u dołu kierownica. W miejsce standardowych zegarów pojawił się wysokiej rozdzielczości wyświetlacz.

Pod ręką kierowca ma pokrętło do obsługi systemu multimedialnego, wskazania którego wyświetlane są na ekranie umieszczonym pośrodku. Wszystko jest nastawione na kierowcę, o czym świadczą skierowane w jego stronę instrumenty, a także mocno zabudowany tunel środkowy, niejako odseparowujący go od pasażera pierwszego rzędu.

Rychłe nadejście nowej generacji QX50 zwiastują również mocne modernizacje dla rocznika modelowego 2016, który został wprowadzony na poszczególnych rynkach. Infiniti nieco zwiększyło rozstaw osi, poprawiając ilość miejsca we wnętrzu. Jednak nic nie jest w stanie zatrzeć wrażenia, że na tle konkurencji samochód ten jest już nieco leciwy. Nie pomogła także zmiana nazwy z EX na QX50, zgodnie z nową polityką marketingową wprowadzoną w 2014 roku.

To auto zaliczane do klasy średniej stworzone zostało przez luksusowy oddział Nissana. Jego debiut miał miejsce w 2007 roku podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Jeszcze tego samego roku trafił na tamtejszy rynek. Europejczycy na odpowiednik tego modelu musieli poczekać do 2008 roku. Projekt nadwozia było dziełem studia stylistycznego w Tokio. W rynkowym sukcesie tego modelu pomogło realizowanie założeń luksusowej marki. Auto w standardzie oferowało bogate wyposażenie, szczególnie z zakresu zwiększającego bezpieczeństwo, w tym między innymi 6 poduszek powietrznych.

Można się także spodziewać, że cena nowego modelu będzie zaporowa. W Polsce podstawowe QX50 z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym i automatyczną przekładnią 7-biegową kosztował od 202 000 zł. Najmocniejszy wariant startował z pułapu 242 000 zł i był napędzany 3,7-litrową jednostką generującą 320 KM.

A Wy wolicie BMW X3, Audi Q5, Volvo XC60, czy może Infiniti Q50?

Tagi: #Infiniti #News