25.07.2016 18:13

Nowe odmiany Giulii w polskiej ofercie

Włosi rozpoczęli przyjmowanie zamówień na nową wersję silnikową 2.0 o mocy 200 KM oraz odmianę benzynową 2.9 z opcjonalną 8-biegową skrzynią automatyczną. Nowością jest także pakiet wyposażeniowy Lux.

Nowe odmiany Giulii w polskiej ofercie
foto: materiały prasowe

Ofertę rozszerzono dokładnie 25 lipca 2016 roku. Za Alfę Romeo Giulię wyposażoną w benzynową jednostkę 2.0 w konfiguracji wyłącznie z 8-biegową skrzynią automatyczną trzeba wydać od 149 000 zł. Klienci do wyboru mają dwie wersje wyposażeniowe – Giulia i Giulia Super.

Sam silnik jest zupełnie nowy. Wyróżnia się aluminiową konstrukcją, bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Inżynierom udało się wykrzesać z 2 litrów pojemności 200 KM i 330 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już od 1750 obr./min. Do tego motor korzysta z elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir.

W przypadku najmocniejszej odmiany QV nowością jest ośmiobiegowa skrzynia, droższa od dotychczas oferowanej ręcznej o 10 000 zł.

Klienci konfigurując Giulię będą mogli zdecydować się również na pakiet Lux, na który składają się takie elementy jak fotele pokryte naturalną skórą Pieno Fiore, skórzana deska rozdzielcza i panele drzwi dostępne w jednym z 4 kolorów (beżowym, brązowym, czarnym, czerwonym), podgrzewane fotele przednie z 8-płaszczyznową regulacją elektryczną, podgrzewana kierownica, elementy ozdobne z drewna dębowego lub orzechowego w desce rozdzielczej, tunelu środkowym, panelach drzwi oraz zewnętrzne obramowania szyb bocznych wykończone chromem.

Polski importer już wcześniej oferował następce „159-tki” z wysokoprężnymi jednostkami 2.2 w wariantach o mocy 150 lub 180 KM oraz QV z ręczną przekładnią.

Atutem Giulii jest niska masa własna – model z 180-konną jednostką wysokoprężną legitymuje się wagą 1374 kg. Zawdzięcza to zastosowaniu na dużą skalę lekkich materiałów, np. wału napędowego z włókna węglowego oraz przednich i tylnych ram pomocniczych wykonanych z aluminium.

O jak najpewniejsze zachowanie tego pojazdu na drodze ma dbać między innymi zawieszenie z dwoma wahaczami poprzecznymi z przodu oraz układ wielowahaczowy z tyłu. Nowością jest system IBS, łączący w sobie tradycyjną pompę układu hamulcowego z ESP. Zdaniem przedstawicieli włoskiej marki, jego zastosowanie pozwala nie tylko na skrócenie drogi hamowania, ale także na zmniejszenie wibracji odczuwalnych na pedale hamulca.

Bezpieczeństwo z kolei mają zapewniać różne systemy, np. ostrzegający o niebezpieczeństwie wystąpienia kolizji czołowej z automatycznym hamowaniem, układ wykrywający pieszych, a także asystent pasa ruchu i tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Tagi: #Alfa #News