02.09.2016 10:17

Nowy Citroen C3 będzie tańszy od poprzednika

Francuski producent aut ze swoim nowym modelem chce wprowadzić powiew świeżości w segmencie samochodów kompaktowych.

Nowy Citroen C3 będzie tańszy od poprzednika
foto: materiały prasowe

1. września 2016 roku Citroen France ogłosił ceny nowego C3 we Francji. Okazuje się, że pojazd jest tańszy od swojego poprzednika o tej samej nazwie, który kosztował 14 880 euro za odmianę PureTech o mocy 82 KM. Za taki sam samochód na polskim rynku trzeba zapłacić 45 490 zł. Zupełnie nowy model to wydatek od 13 600 euro.

Marka z siedzibą w Saint-Ouen, wyszła z założenia, że dobre rozwiązania należy powielać. Dlatego też nowe C3 czerpie garściami inspirację od starszego i większego brata – C4 Cactusa. Już na pierwszy rzut oka widać elementy wspólne – między innymi panele dookoła nadwozia o nazwie Air Bumps.

Zostały one zaprojektowane po to, by amortyzować wszelkie lekkie uderzenia, o co dba miękka i elastyczna powierzchnia wykonana z termoplastycznego poliuretanu. Wewnątrz niego znajdują się mikrokapsułki wypełnione powietrzem. Sam pomysł narodził się w głowie jednego z dyrektorów Citroena, który doszedł do wniosku, że skoro zabezpieczamy swoje smartfony, to czemu nie wykonać podobnego zabiegu w przypadku samochodu.

Kolejnym wyróżnikiem C3 są czerwone elementy nadwozia kontrastujące z białym lakierem nadwozia oraz czarnymi wstawkami. Do tego należy dodać specyficzną, niewielką osłonę chłodnicy, smukłe światła oraz plastikowe osłony. Komunikat jest prosty – to auto dla osób chcących wyróżnić się z tłumu. Dobitnie udowadnia to szeroki zakres indywidualizacji, w ramach której do wyboru przyszli klienci będą mieli aż 36 różnych kombinacji kolorystycznych, w tym 9 odcieni nadwozia, trzy kolory dachu i 4 wnętrza.

Absolutną nowością jest kamera ConnectedCAM, mająca za zadanie uwieczniać spektakularne krajobrazy, wyjątkowe miejsca i widoki z miejskich przejażdżek. Nowy system wykorzystuje kamerę umieszczoną w lusterku wstecznym. Ta rejestruje obraz z pola widzenia kierowcy i tworzy zapis wideo codziennych podróży. Dzięki wykorzystaniu technologii łączności, wystarczy wykonać parę kliknięć, by udostępnić filmik w mediach społecznościowych. Do tego kamera może przechowywać zapis, dostarczając wiarygodnych informacji o okolicznościach ewentualnego wypadku.

Przyszli klienci będą mogli korzystać również z dobrodziejstw technologicznych znanych z konkurencyjnych modeli, w tym z systemu multimedialnego z dotykowym, kolorowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości, kamerą cofania, a także wielu rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, mających na celu zapobieganie wypadkom oraz minimalizowanie ich ewentualnych skutków. System nawigacji pomoże wyznaczyć optymalną trasę, a główne miasta Europy odwzorowano w FULL 3D, co oznacza, że wiele budynków i zabytków przedstawiono trójwymiarowo.

Pod maską C3 będą mogły pracować jednostki w technologii PureTech o mocy 68, 82 lub 110 KM. Spośród wysokoprężnych do wyboru będą BlueHDi w wariantach 75 lub 100 KM.

Citroen C3 nowej generacji zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Paryżu już 29 września 2016 roku. Zobaczyć tam będzie można między innymi Citroena Xperience, Kię Rio oraz Hyundaia i10.

Podoba Wam się nowe C3?

Tagi: News Citroen