15.11.2016 09:49

Odświeżony Citroen C-Elysee

Francuski model dzielący podzespoły z Peugeotem 301, właśnie przeszedł facelifting. Co się zmieniło?

Odświeżony Citroen C-Elysee
foto: materiały prasowe

Wbrew pozorom niewiele. Styliści Citroena ograniczyli się przeprojektowania osłony chłodnicy, przednich świateł oraz LED-ów. Kolory nadwozia Teles Blue i Steel Grey zastąpiono analogicznie Lazuli Blue i Aluminium Grey. Do tego w C-Elysee znajdziemy nowe wzory felg w rozmiarze 16 cali oraz 7-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego. Ten ostatni pozwala na sparowanie telefonu za pomocą technologii Bluetooth i współpracuje z Android Auto i Apple CarPlay. Możliwa jest obsługa poszczególnych funkcji za pomocą głosu.

Francuzi postanowili wprowadzić zmiany w systemie nawigacji, w którym znajdziemy informacje o aktualnych cenach paliwa, alternatywnych trasach oraz niebezpieczeństwach na drogach. Co więcej, w najbogatszej wersji modelowej między zegarami umieszczono ekran wyświetlający najważniejsze informacje.

W zależności od rynku, odświeżony C-Elysee dostępny będzie z różnymi jednostkami do wyboru. Wśród nich znajdziemy między innymi 82-konny PureTech, 115-konne VTi, czy turbodiesle – HDi rozwijające 91 KM oraz 100-konne BlueHDi. Silniki będą mogły współpracować ze skrzynią ręczną lub 6-biegową przekładnią automatyczną.

Za wytwarzanie tego modelu wciąż będzie odpowiadać fabryka w Vigo, w Hiszpanii. Pojazd trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2017 roku. Francuski producent samochodów planuje wprowadzić podobne zmiany w chińskim odpowiedniku C-Elysee.

Budżetowy Citroen został wprowadzony do oferty pod koniec 2012 roku z myślą o globalnych rynkach, głównie tych rozwijających się. Auto ma być przede wszystkim funkcjonalne i przystępne cenowo. Mierzy 4,44 metra długości i dysponuje obszerną kabiną – pasażerowie tylnego rzędu mają do dyspozycji 121 mm miejsca na nogi. A za ich plecami znajduje się przestrzeń bagażowa o pojemności 506 litrów.

Klienci w standardzie otrzymają między innymi systemy ESP i ABS, 4 poduszki powietrzne, układ wspomagania awaryjnego hamowania oraz elektrycznie sterowane przednie szyby.

Głównymi konkurentami C-Elysee, nie wliczając bliźniaczego 301, są Skoda Rapid i Fiat Tipo. Model przed modernizacjami na polskim rynku kosztował od 39 900 zł za odmianę 1.2 82 KM w wersji wyposażeniowej Attraction. Najtańszy wariant z jednostką wysokoprężną 1.6 BlueHDi o mocy 100 KM kosztował od 50 490 zł. Jak poinformowała grupa PSA – dotychczas sprzedano około 400 000 egzemplarzy budżetowego Citroena.

Tagi: #Citroen #Galeria #News