24.03.2016 10:19

Odświeżony Nissan GT-R o mocy 570 KM

Najbardziej wyczynowy seryjnie produkowany samochód japońskiego producenta został poddany modernizacjom. GT-R w najnowszym wydaniu jest jeszcze mocniejszy i bardziej luksusowy.

Odświeżony Nissan GT-R o mocy 570 KM
foto: materiały prasowe

Auto zadebiutowało na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Jego przód został przeprojektowany – nowe są powiększona krata wlotu powietrza w kolorze matowego chromu ze zmienionym wzorem siatki, pokrywa silnika oraz przedni spojler. Gruntowne modernizacje przeszedł także tył auta – pojawiły się wloty powietrza obok podwójnych końcówek układu wydechowego. Zdaniem producenta, zmiany te nie służą wyłącznie poprawie wyglądu – lepsza jest aerodynamika pojazdu, który stawia mniejszy opór powietrza, przy takiej samej sile docisku jak dotychczas.

Główny specjalista ds. produktu GT-R – Hiroshi Tamura – uważa, że ich nowy samochód to jeden z najbardziej ekscytujących aut na rynku:

"

Nowy GT-R gwarantuje intensywne emocje każdemu, kto zasiądzie za jego kierownicą. Nieustannie zwiększamy jego osiągi – nowa generacja modelu jest jeszcze mocniejsza od poprzedniej. Jednocześnie dbamy o komfort i kulturę pracy podzespołów, konsekwentnie poprawiając wrażenia z jazdy, pod każdym względem. Jesteśmy dumni, że możemy zaoferować klientom model klasy GT na najwyższym poziomie, którego atutami są imponujące osiągi, nowy wymiar komfortu i bogata historia sukcesów w wyścigach. "

Sercem Nissana jest 24-zaworowa podwójnie doładowana 3,8-litrowa jednostka V6, z której wykrzesano 570 KM przy 6800 obr./min. i 633 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dodatkową moc udało się uzyskać dzięki indywidualnemu sterowaniu zapłonów w poszczególnych cylindrach oraz wsparciu turbosprężarek. Silnik charakteryzuje się dobrą elastycznością w średnim i wysokim zakresie prędkości obrotowej. Co ciekawe, każdy motor jest ręcznie montowany przez wykwalifikowanego mechanika Takumi.

W nowym wydaniu GT-Ra poprawiono jego brzmienie przy wykorzystaniu rezonansowych tytanowych tłumików i systemu akustycznego Active Sound Enchancement (ASE). Ponadto dopracowano układ jezdny. Nadwozie jest teraz jeszcze sztywniejsze, a nowe zawieszenie zapewnia lepszą stabilność podczas pokonywania zakrętów i przy nagłych zmianach kierunku. Doskonałą przyczepność zapewniają 20-calowe opony okalające wykończone maszynowo felgi z kutego aluminium.

Producent twierdzi, że mimo lepszych osiągów, ich samochód wciąż zapewnia dostateczny poziom komfortu i jest zaskakująco cywilizowany. Jego kabinę wykończono lepszymi materiałami dźwiękochłonnymi, dzięki czemu panuje w niej cisza niezależnie od prędkości jazdy.

We wnętrzu również przeprojektowano kierownicę, za którymi znajdują się manetki do zmiany biegów. Nissan twierdzi, że niektóre elementy są przyjemniejsze w dotyku niż dotychczas. Poprawiono także dźwięki towarzyszące używaniu niektórych z nich. Centralna część deski rozdzielczej została zmodernizowana i uproszczona – zredukowano liczbę przełączników nawigacji i radia z 27 do 11. Pośrodku znalazł się 8-calowy ekran dotykowy, który zastąpił wyświetlacz w rozmiarze 7 cali.

Unowocześniony GT-R dostępny będzie w sprzedaży jeszcze w 2017 roku. Paletę kolorów nadwozia wzbogacono o wielowarstwowy lakier „Blaze Metallic”.

Tagi: News Nissan Galeria