13.06.2016 13:21

Renault Clio po modernizacjach

Cztery lata po debiucie w Paryżu, francuski producent samochodów zdecydował się odświeżyć jeden ze swoich najpopularniejszych modeli.

Renault Clio po modernizacjach
foto: materiały prasowe

Wizualnie, Clio wyróżnia się bardziej agresywnymi, sportowymi światłami w technologii LED, przeprojektowaną osłoną chłodnicy oraz innym zderzakami. Do tego przyszli klienci będą mogli zdecydować się na jeden z czterech zupełnie nowych kolorów nadwozia – intensywny czerwony, tytaniczny szary, perłowy biały i niebieski – oraz wykonane z lekkich stopów metali felgi w nowych wzorach.

W dodatku producent twierdzi, że wykorzystane we wnętrzu materiały są lepszej jakości. Podczas projektowania szczególnie postarano się o przyjemne w dotyku plastiki i ich nienaganne spasowanie. Całość dopełnia szeroki wybór systemów multimedialnych – MediaNav Evolution, R-Link Evolution oraz R&Go, które dostępne są w każdej odmianie wyposażeniowej.

Do tego przyszli właściciele będą mogli korzystać z takich udogodnień jak asystent parkowania Easy Park Assist, współpracujący z przednimi i tylnymi czujnikami oraz kamerą gwarantującą wysokiej jakości obraz. W dodatku to pierwsze Renault w segmencie B, które korzysta z systemu Bose premium sound.

Nowością są także poszczególne odmiany silnikowe, w tym 1,5-litrowa jednostka dCi o mocy 110 KM współpracująca z 6-biegową skrzynią ręczną. Za pośrednictwem takiej samej przekładni moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła w przypadku wersji benzynowej TCe o mocy 120 KM.

Francuzi zdecydowali się na podobną strategię marketingową, co w przypadku Talismana. Inauguracyjna seria ma być bowiem oferowana w najbogatszym pakiecie wyposażeniowym Initiale Paris. Z zewnątrz auto wyróżniać się będzie jedynym dostępnym, dedykowanym kolorem nadwozia – Givre Grey. We wnętrzu z kolei przyszli klienci znajdą koło kierownicze, lewarek skrzyni biegów, deskę rozdzielczą oraz fotele wykończone skórą Nappa.

Standardowe wyposażenie obejmuje światła LED Pure Vision, system multimedialny R-Link, system audio Bose oraz funkcję Easy Park Assist. Initiale Paris będzie można zamówić z jednym z 4 silników, na które składają się dwie jednostki wysokoprężne oraz benzynowe. Napędzane paliwem bezołowiowym motory generują 90 lub 120 KM, podczas gdy turbodiesle legitymują się wartościami odpowiednio – 90 i 110 KM. 

Renault zacznie przyjmować zamówienia na poliftingowe Clio jeszcze w okresie letnim 2016 roku. Na razie ujawniono jedynie ceny we Francji, które rozpoczynają się od 13 700 euro za Life 1.2 16v 75 KM, podczas gdy za odmianę Initiale Paris dCi 90 EDC trzeba wydać niemalże dwukrotność tego – 26 200 euro. Do wyboru będą jednostki 1.2 75, TCe 90, TCe 120, dCi 75, dCi 90, dCi 110 w wersjach Life, Zen, Business, Intens, Initiale Paris. Wyłącznie z silnikami dCi90 i TCe 120 dostępne będą opcjonalnie przekładnie automatyczne.

Jak Wam się podoba nowe Clio?

Tagi: #News #Renault