12.07.2016 15:24

Renault Megane sedan – uzupełnienie gamy

Francuski producent aut przeprowadza zmasowaną ofensywę na rynku nowych samochodów. Do walki o jak najlepsze wyniki w słupkach sprzedaży dołącza popularny Megane w nowej odmianie – sedan.

Renault Megane sedan – uzupełnienie gamy
foto: materiały prasowe

To uzupełnienie gamy, w ramach której klienci mogli dotychczas przebierać w wersjach hatchback i kombi. Współcześni producenci samochodów lubują się w nadawaniu własnych nazw powszechnym rozwiązaniom, czy też wersjom nadwoziowym. Nie inaczej jest w przypadku Renault. Sedan został ochrzczony jako Grand Coupe. Auto docelowo ma trafić na wybrane rynki i co najważniejsze – również do Polski.

Francuzi chwalą się przede wszystkim tym, że ich nowy pojazd oferuje dużą ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy. Mało tego – za ich plecami, w bagażniku, do ich dyspozycji oddano aż 508 litrów według standardów VDA.

We wnętrzu znajdziemy znane rozwiązania z pozostałych wersji nadwoziowych, w tym 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT znajdujący się w miejscu standardowych zegarów, czyli pod deską rozdzielczą. O komfort podróżnych ma dbać automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, która może działać w jednym z trzech trybów – Auto, Fast i Soft. Kierowcę wyręczą czujniki światła i deszczu.

Z wyposażenia dodatkowego można zdecydować się między innymi na system nagłośnienia BOSE z wysokiej klasy głośnikami, cyfrowym wzmacniaczem i subwooferem.

Zdaniem Renault za wyborem Megane przemawia innowacyjny design, w tym charakterystyczne przednie świata, silnie zarysowane nadkola oraz szeroki wybór wersji kolorystycznych.

Megane Grand Coupe – jak sama nazwa zobowiązuje – wyróżnia się dynamicznym wyglądem. Przypomina resztę współczesnych modeli, w tym starszego i większego brata – Talismana, który jest konkurentem Volkswagena Passata.

Klienci będą mieli do wyboru dwie jednostki benzynowe oraz trzy wysokoprężne – w zależności od kraju. Te dwie pierwsze to SCe, w tym 115 KM współpracujący z pięciobiegową skrzynią ręczną lub bezstopniowym automatem CVT. W mocniejszym wariancie 130-konnym, moment obrotowy przekazywany będzie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub dwusprzęgłowego automatu EDC.

Spośród turbodiesli w ofercie znajdą się dCi w wariantach 90, 110 i 130 KM. Ten pośredni jako jedyny będzie mógł zostać wyposażony w 6-biegowy automat. Niezależnie od odmiany standardem ma być 6-biegowa skrzynia ręczna.

Za produkcję tego modelu odpowiadać będzie fabryka Bursa w Turcji. Stamtąd nowy sedan trafi do 20 krajów na całym świecie, w tym Polski, Algierii, Arabii Saudyjskiej, Egiptu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Izraela, Liban, Maroko i Tunezji.

Jak Wam się podoba Renault Megane Grand Coupe?

Tagi: #Galeria #News #Renault