20.11.2015 15:48

Renault Talisman – ile kosztuje w polskim salonie?

Renault Talisman to nastepca Laguny – auto rywalizować będzie w segmencie D z takimi konkurentami jak np. Volkswagen Passat, Skoda Superb i Ford Mondeo. Jak wypada cenowo na tle konkurencji?

Renault Talisman – ile kosztuje w polskim salonie?
foto: materiały prasowe

Francuski producent zdradził ile pieniędzy polscy dealerzy będą inkasować za Talismana. Ceny rozpoczynają się od 92 900 zł za odmianę dCi 110. Wersja kombi kosztuje o 4000 zł więcej. Do wyboru są cztery odmiany wyposażenia – Life, Zen, Intens oraz najbogatsza Initiale Paris (144 400 zł z TCE 200 i 147 900 zł z dCi 160). Zrezygnowano z oferowania w Polsce wersji Business plasującej się pomiędzy Zen, a Intens.

W gamie silnikowej znalazły się dwie jednostki benzynowe TCE o mocy 150 (ceny od 104 900 zł) lub 200 KM. Spośród wysokoprężnych silników pod maską może pracować dCi w trzech wariantach mocy – 110, 130 i 160 KM. Wszystkie benzyniaki współpracują wyłącznie z automatyczną, dwusprzęgłową, siedmiobiegową przekładnią automatyczną EDC. Diesle z kolei, w zależności od wersji – z sześciobiegową skrzynią ręczną lub także automatem.

Dla porównania, ceny Superba zaczynają się od 79 500 zł, ale za odmianę z jednostką diesla o pojemności 1.6 i mocy 120 KM trzeba wydać już 91 500 zł. Praktycznie prawie wszyscy konkurenci oferują tańsze odmiany, jednak jeśli zestawić podobne wersje silnikowe, wypadają porównywalnie lub nieco drożej – mowa tutaj o Fordzie Mondeo, Mazdzie 6, VW Passacie i Oplu Insigni.

Nowe auto zostało opracowane na platformie CMF stworzonej przy współpracy z Nissanem. Jego rozstaw osi wynosi 2,81 m, z kolei długość, szerokość i wysokość wyrażana jest w następujących liczbach – 4,85 m, 1,87 m i 1,46 m. Według producenta, bagażnik odmiany sedan pomieści 608 litrów, a kombi – 572 litry, do około 1700 po złożeniu siedzeń. Na nogi pasażerów drugiego rzędu siedzeń wygospodarowano 262 mm przestrzeni.

Stylistycznie Talisman wzoruje się na modelu Escape i Kadjar. Na tle konkurentów takich jak VW Passat, Ford Moneo, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeota 508, Renault wyróżnia się oryginalną stylistyką.

W podstawowej wersji wyposażeniowej na konsoli środkowej znajdziemy 4,2-calowy wyświetlacz. W bogatszych odmianach w jego miejscu zamontowany będzie dotykowy ekran o rozmiarze 8,7 cala, za pomocą którego obsługuje się nowy system multimedialny. Na liście wyposażenia dodatkowego znalazły się takie opcje jak system audio z 13 głośnikami firmy Bose, układ czterech kół skrętnych 4Control, elektronicznie sterowane amortyzatory, kolorowy wyświetlacz Head-Up Display, adaptacyjny tempomat, skórzana tapicerka Nappa, asystenci martwego pola i pasa ruchu oraz elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu.

W zależności od potrzeb, można wybrać jeden z 4 ustawień trybów pracy zawieszenia, układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów – Comfort, Eco, Neutral i dowolny, czyli Perso.

Niedawno w ramach klipu promocyjnego, Francuzi postanowili oddać Talismana w ręce Alaina Prosta, czyli byłego kierowcy Formuły 1, który podczas swojej 13-letniej kariery zdobył 4 tytuły mistrza świata i wygrał 51 rund Grand Prix. Zobaczcie co on miał do powiedzenia:

Pierwsze samochody trafią do klientów już w grudniu 2015 roku.

Tagi: #News #Renault