16.11.2015 16:12

Rolls-Royce przeprowadził dzwiną akcję serwisową

Jeśli jest na świecie jakaś marka, która bardziej od pozostałych przywodzi na myśl dystyngowaną brytyjskość i szlachectwo, to z pewnością jest nią Rolls-Royce. Jednak i oni zaliczyli pewną wpadkę.

Rolls-Royce przeprowadził dzwiną akcję serwisową
foto: materiały prasowe

To tylko dowód na to, że nawet najlepszym zdarzają się błędy. A jak powszechnie wiadomo, im konsument wydaje więcej na produkt, tym jego tolerancja na jakiekolwiek szeroko rozumiane niedogodności, jest niższa.

Brytyjski producent samochodów dopuścił się skazy na zaledwie jednym egzemplarzu Ghosta, wyprodukowanym 23 stycznia 2014 roku. Zdiagnozowano w tym aucie problem z bocznymi poduszkami powietrznymi. W związku z tym, amerykański oddział Rolls-Royce’a ogłosił najmniejszą akcję serwisową wszech czasów.

Przedstawicielstwo należącej do BMW marki nie ujawniło szczegółów dotyczących problemu. Najprawdopodobniej airbagi chroniące podróżujących w pierwszym rzędzie siedzeń nie spełniają wymaganych przez FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standard) norm. Brytyjczycy zobligowali się do wymiany wadliwych modułów poduszek powietrznych oczywiście na własny koszt. W końcu trzeba dbać o klienta, który jest skory do wydania na samochód aż 289 250 $ (ponad 1 140 000 zł).

Według gazety The Financial Times, problem ten został zidentyfikowany w czasie ostatnich oględzin, tuż przed dostarczeniem pojazdu do właściciela. To z kolei oznacza, że tak naprawdę Rolls-Royce’owi udało się tak, jak to tylko możliwe, zminimalizować jakiejkolwiek niebezpieczeństwo lub zagrożenie.

Rolls-Royce Ghost jest produkowany od 2009 roku. Po raz pierwszy został pokazany na żywo podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie tego samego roku. Opracowano go na płycie podłogowej BMW serii 7 (wytwarzanej w latach 2008-2015). Ghost (z ang. upiór) napędzany jest potężnym 6,6-litrowym silnikiem V12 DOHC bi-turbo o mocy 570 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 780 Nm. Tylne koła są napędzane za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej ZF. Pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego, Rolls-Royce osiąga już po 4,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektrycznie do 250 km/h. Wrażenie robi także jego nietuzinkowa masa własna – 2490 kg. W odmianie z przedłużonym rozstawem osi waży 30 kg więcej.

Tagi: #News #Rolls-Royce