22.12.2016 09:12

Skoda Octavia RS i Scout po liftingu

Czeski producent samochodów odświeżył jeden ze swoich najważniejszych modeli w gamie – Octavię. Po prezentacji bazowej odmiany, przyszedł czas na dwa nowe warianty, RS i Scout.

Skoda Octavia RS i Scout po liftingu
foto: materiały prasowe

Topowa wersja RS zdaniem producenta ma być najszybszą seryjnie produkowaną Skodą. Pod maską może mieć jeden z dwóch turbodoładowanych silników 2-litrowych, 4-cylindrowych. Pierwszy z nich – benzynowy – generuje 230 KM i pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy. Drugi – wysokoprężny – rozwija 184 KM, dzięki którym osiągnięcie trzycyfrowej prędkości ze startu zatrzymanego zajmuje 7,9 sekundy.

W stosunku do bazowego wariantu, różnice stylistyczne widoczne są już na pierwszy rzut oka. Auto wyróżnia się przeprojektowanymi osłoną chłodnicy, zderzakami, adaptacyjnymi światłami w technologii LED, nowymi wzorami felg w rozmiarach od 17 do 19 cali, za którymi skrywają się większe tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami, czarnymi lusterkami oraz plakietkami „vRS”. We wnętrzu znajdziemy sportowe siedzenia wykończone skórą lub alcantarą. W stosunku do tego samego modelu sprzed faceliftingu, nowa Octavia RS jest zawieszona o 15 mm niżej.

Przyszli klienci będą mieli do wyboru dwie odmiany nadwoziowe – sedana oraz kombi. Biegami żonglować będzie mógł dwusprzęgłowy automat DSG lub 6-biegowa skrzynia ręczna. Jeśli zdecydujemy się na tą ostatnią przekładnię, to w przypadku turbodiesla moment obrotowy będzie mógł być przekazywany na obie osie.

Z kolei za nazwą Scout w przypadku Octavii skrywa się pseudoterenowy wariant, który dla tej marki jest mniej więcej tym, czym Allroad dla Audi oraz Cross Country dla Volvo. Samochód w tej specyfikacji wyróżnia się standardowym napędem na obie ze sterowanym elektromechanicznie sprzęgłem. Producent obiecuje ponadprzeciętne zdolności terenowe tej wersji Octavii.

161221-ŠKODA-OCTAVIA-SCOUT-1

Z zewnątrz Scouta, dostępnego wyłącznie jako kombi, poznamy między innymi po czarnych plastikowych osłonach dookoła nadwozia oraz srebrnych ochronnych elementach przedniego i tylnego zderzaka. Ponadto standardem jest zmodernizowany system multimedialny:

Pod maską pseudoterenowej Octavii będzie mógł pracować jeden z dwóch silników – 1,8-litrowy benzyniak lub 2-litrowy turbodiesel w dwóch wariantach mocy (150 lub 184 KM).  

Jak Wam się podoba Octavia po modernizacjach?

Tagi: #News