05.03.2016 16:55

Specjalna edycja Lamborghini Huracana – Avio

Włoski producent samochodów podczas 86. Geneva Motor Show zaprezentował specjalną odmianę Huracana bazującą na wersji LP 610-4.

Specjalna edycja Lamborghini Huracana – Avio
foto: materiały prasowe

Zostanie wyprodukowanych jedynie 250 egzemplarzy Avio. Samochód jest inspirowany odrzutowcami oraz przemysłem lotniczym i wyróżnia się między innymi oryginalnym lakierem dwukolorowym – niebieska barwa kontrastuje z bielą. Na listwach progowych w tym samochodzie znajduje się napis L63 – L to skrót od Lamborghini, a numer 63 oznacza rok 1963. To właśnie wtedy powstała ta włoska marka.

Avio dostępne będzie z nadwoziem pomalowanym na jeden z czterech matowych kolorów – standardowy błękit nazywa się Grigio Falco. Wszystkie z nich zostały nazwane na cześć włoskich sił zbrojnych.

Mechanicznie auto nie wyróżnia się niczym szczególnym w stosunku do bazowej odmiany. Wciąż za fotelami pasażerów pracuje 5,2-litrowa jednostka V10 o mocy 610 KM i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego osiąganego przy 6500 obr./min. To pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 s. Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h. Według danych fabrycznych, Huracan zadowala się 17,8 l/100 km w mieście, 9,4 l/100 km w trasie. Uśrednione zapotrzebowanie na paliwo wynosi 12,5 l/100 km.

Samochód mierzy 4459 mm długości, 1924 mm szerokości i 1165 mm wysokości przy rozstawie osi 2620 mm. Masa własna na sucho to 1422 kg. Pojazd dysponuje stałym napędem na obie osie.

Co ciekawe, Lamborghini pod koniec grudnia 2015 roku zaprezentowało słabszą odmianę Huracana – LP 580-2. Auto w stosunku do LP 610-4 ma napęd wyłącznie na tylną oś oraz nieco mniejszą moc wynoszącą 580 KM.

Taka wersja wyróżnia się mniejszą o 33 kg masą własną rozłożoną w stosunku 40/60, systemem dezaktywacji cylindrów, a także gorszą trakcją i subtelnie słabszymi osiągami. Jest za to tańsza. Według recenzentów zastosowanie tylnego napędu zmniejszyło jedną z największych bolączek tego modelu, czyli tendencję do płużenia przodem w zakrętach. Ponadto LP 580-2 daje więcej satysfakcji z prowadzenia.

Poza limitowanymi wersjami, Lamborghini ma w planach stworzenie swojego pierwszego SUV-a o nazwie Urus.

Tagi: #Lamborghini #News