14.11.2016 10:27

Świetne wyniki sprzedaży BMW 2 Active Tourer

Bawarski producent samochodów w 2014 roku rozpoczął produkcję kompaktowego vana, który fanom tej marki w ogóle nie przypadł do gustu. Za to klientom już tak.

Świetne wyniki sprzedaży BMW 2 Active Tourer
foto: materiały prasowe

2 Active Tourer to wyjątkowy model, będący pierwszym BMW z napędem na przednie koła. Z czasem gamę rozszerzono o większą odmianę Granad Tourer. Podjęte decyzje szybko okazały się owocne. Jak wynika z raportu Jata Dynamics, niemiecki producent samochodów sprzedał 77 644 egzemplarze tego modelu od stycznia do września 2016 roku, co stanowi trzeci najlepszy rezultat w tym segmencie. Lepiej wypadły jedynie Citroen C4 Picasso i Grand Picasso (85 390) i Volkswagen Touran (88 169), będący liderem. Czwarte miejsce przypadło Fordowi C-Max i Grand C-Max (64 016). Przy czym bezpośredni konkurent, zaklasyfikowany do segmentu premium, uplasował się na 5. miejscu. Mowa o Mercedesie klasy B (56 325).

Historia tego BMW sięga 2012 roku. Właśnie wtedy podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, Bawarczycy zaprezentowali koncepcyjny model z napędem hybrydowym. Auto zostało pozytywnie przyjęte przez potencjalnych klientów, dzięki czemu dwa lata później, podczas 84. wystawy Geneva International Motor Show, pokazano samochód przedprodukcyjny.

Obecnie na polskim rynku BMW 2 Active Tourer kosztuje od 108 200 zł za wariant 216i z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 102 KM 6-biegową skrzynią ręczną. Za 136-konne 218i trzeba zapłacić 114 200 zł, przy czym automat wymaga dopłaty 8601 zł. Dwulitrowa jednostka dostępna jest w dwóch wariantach mocy – 192 i 231 KM. Ta pierwsza to wydatek od 127 200 zł, a ta druga – od 159 200 zł. Hybrydowe 225xe rozwijające 224 KM kosztuje od 159 000 zł.

Do tego klienci mogą zdecydować się na jeden z 4 silników wysokoprężnych – 1,5-litrowe generują 95 (113 200 zł) lub 116 KM (118 200 zł), a 2-litrowe – 150 (125 600 zł) lub 190 KM (139 200 zł). Za większą odmianę Grand Tourer należy dopłacić 5100 zł.

Bazowy model Advantage oferuje m. in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, sportową skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, ogranicznik prędkości, aktywny tempomat, tylne czujniki parkowania. Do wyboru są jeszcze Luxury Line, Sport Line i M Sport, a także oryginalne akcesoria BMW.

Sukces serii 2 Active Tourer i Grand Tourer może zaskakiwać tym bardziej, zważywszy na rosnącą popularność SUV-ów.

Tagi: #BMW #News