14.06.2016 10:14

Toyota Hilux – ceny w Polsce

Ósma generacja pickupa rusza na podbój rynku. Jego ceny katalogowe startują z pułapu 109 347 zł.

Toyota Hilux – ceny w Polsce
foto: materiały prasowe

Protoplasta zadebiutował w 1968 roku. Od tego czasu model Hilux wielokrotnie dowodził, że cechuje go niezawodność. Zdaniem producenta, najnowszy model z ulepszoną ramą i nadwoziem zapewniającym większą wytrzymałość, w połączeniu z wysokiej jakości elementami wnętrza sprawiają, że ten pickup nie ma sobie równych. Auto mierzy 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości, co czyni go o 75 mm dłuższym i 20 mm szerszym od poprzednika.

Samochód dostępny jest wyłącznie z jedną jednostką pod maską – 4-cylindrowym, 2,4-litrowym silnikiem wysokoprężnym common rail 2.4 D-4D o mocy 150 KM osiąganej przy 3400 obr./min. Do 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w zakresie 1600-2000 obr./min. wędruje na tylne lub obie osie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej lub automatycznej.

2016-Toyota-Hilux-3

Sam motor wyróżnia się wysokim stopniem sprężania wynoszącym 15,6:1. Producent obiecuje, że Hilux jest w stanie osiągnąć pierwsze 100 km/h ze startu zatrzymanego w czasie 13,2 s w odmianie z tradycyjną skrzynią biegów lub 12,8 w przypadku automatu. Prędkość maksymalna wynosi – w zależności od odmiany – 170 lub 175 km/h.

Przyszli właściciele mogą spodziewać się zużycia paliwa na poziomie 7,9 l/100 km w mieście, 6,1 poza nim oraz 6,8 w cyklu mieszanym. Sam zbiornik paliwa pomieści maksymalnie 80 litrów. Pojazd spełnia restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6, emitując średnio 178 g/km.

O porządne właściwości jezdne mają dbać podwójne wahacze poprzeczne i stabilizator z przodu oraz resory piórowe z tyłu. Do tego w grząskim terenie z pomocą przyjdą prześwit od 277 do 293 mm, kąt natarcia i zejścia odpowiednio 30 i 25 stopni, zwis przedni i tylny rzędu 1000 i 1250 mm oraz głębokość brodzenia 700 mm.

2016-Toyota-Hilux-4

Z kolei dzięki ładowności maksymalnej 1045-1110 kg auto może z powodzeniem pełnić rolę woła roboczego. Do tego jest w stanie ciągnąć przyczepę o ładowności do 3200 kg, przy maksymalnym dopuszczalnym nacisku na hak holowniczy 115 kg. W zależności od odmiany, Hilux legitymuje się masą własną od 1870 do 2170 kg.

W standardzie Toyota oferuje między innymi klimatyzację automatyczną, system Toyota Safety Sense, lampy przednie w technologii LED z funkcją autopoziomowania, tempomat oraz system multimedialny Toyota Touch 2 z kamerą cofania, dotykowym wyświetlaczem 7-calowym z obsługą w języku polskim, radio, złącza USB i Aux-in z obsługą plików MP3, WMA, zestawem głośnomówiącym Bluetooth 3.0 oraz integracją z odtwarzaczem iPod.

Do wyboru są 4 wersje wyposażenia – DL od 109 347 zł, DLX od 124 107 zł, SR dostępna wyłącznie z przedłużoną kabiną od 143 787 zł oraz najbogatsza SR5 w odmianie z podwójną kabiną za 154 980 zł. Za automatyczną przekładnię dostępną w tej ostatnej wersji (oraz SR z podwójną kabiną) trzeba dopłacić 4994 zł.

Bezpieczeństwo mają zapewniać liczne systemy, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB). Ten pierwszy wykrywa niebezpieczeństwo zderzenia, wysyła dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia kierowcy, a w razie braku reakcji, jest w stanie samoistnie zainicjować hamowanie awaryjne.

Z kolei LDA określa położenie linii na jezdni i w przypadku jej przekroczenia bez odpowiedniego zasygnalizowania przy użyciu kierunkowskazu, emituje ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne na ekranie TFT. System RSA zaś informuje o ograniczeniach prędkości i wybranych znakach drogowych, ostrzegając także o warunkach pogodowych.

Bylibyście gotowi wydać tyle pieniędzy na Toyotę Hilux?

Tagi: News Toyota