02.05.2016 14:26

VW Amarok otrzyma 6-cylindrowego turbodiesla

Produkowany od 2010 roku Volkswagen Amarok doczeka się nowego, większego turbodiesla i delikatnych zmian na rok modelowy 2017.

VW Amarok otrzyma 6-cylindrowego turbodiesla
foto: materiały prasowe

Do tej pory Amarok, będący dużym pick-upem, oferowany był jedynie z silnikami 4-cylindowymi. Choć na niektórych rynkach auto występowało również z benzynową jednostką 2.0 TSI, w Polsce możne kupić je jedynie z turbodieslami 2.0 TDI, różniącymi się liczbą turbosprężarek i… mocą. Podstawowy ma 140 KM, natomiast mocniejszy – 180 KM.

Ale teraz ma się to zmienić. Volkswagen ogłosił, że Amarok będzie dostępny z 3-litrowymi, 6-cylindrowymi jednostkami wysokoprężnymi w układzie V. Silnik ma występować w trzech różnych odmianach, z których najsłabsza ma wytwarzać 163 KM, mocniejsza 204 KM, a najmocniejsza – 224 KM. Oczywiście, nowe jednostki napędowe będą przebijać stare przede wszystkim wartością momentu obrotowego i jego przebiegiem.

VW Amarok 2

Najsłabsza wersja będzie oferowana z tylnym napędem i skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem. Za dopłatą będzie można domówić m.in. napęd 4x4 oraz bardziej wydajny układ hamulcowy.

Model przygotowany na rok 2017 można rozpoznać po nieco zmienionych lampach przednich, innych zderzakach oraz większych obręczach aluminiowych o nowych wzorach. Wewnątrz znalazły się przeprojektowana deska rozdzielcza oraz wygodniejsze niż do tej pory siedzenia.

VW Amarok 3

Amarok ma maksymalną ładowność 1 tonę, a dzięki zastosowaniu nowych jednostek napędowych jest w stanie uciągnąć przyczepę o masie zwiększonej z 3,2 do 3,5 tony.

Dokładne dane techniczne odnowionego Amaroka zostaną ujawnione wraz z jego premierą, co ma nastąpić pod koniec września 2016 roku. Na dzień dzisiejszy wiadomo, że na początku zadebiutuje model w najmocniejszej wersji, a późnej dołączą do niego kolejne.

Jego konkurentami na rynku są m. in. Mitsubishi L200 oraz Toyota Hilux.