24.07.2016 20:12

Volvo i BMW opracują autonomiczne auta do 2021

Opracowując auto zdolne do całkowicie samoistnego poruszania się na drogach ekspresowych i autostradach, szwedzki producent samochodów rzucił wyzwanie Bawarczykom.

Volvo i BMW opracują autonomiczne auta do 2021
foto: materiały prasowe

Volvo planuje bowiem do 2021 roku stworzyć w pełni autonomiczny pojazd. BMW z kolei w 2016 roku zapowiedziało, że w przeciągu 5 lat dokona tego samego. Różnica między tymi producentami jest taka, że BMW zdecydowało się podjąć współpracę z Intelem i Mobileye. Volvo wciąż szuka firm, które potencjalnie mogłyby wspomóc przy tym projekcie.

Za to Szwedzi już mają w planach rozpoczęcie pierwszych testów w 2017 roku w Gothenburgu, Londynie i Chinach. Do każdego z krajów wyślą po 100 testowych samochodów. Tymi będą poruszać się zwyczajni klienci, a nie inżynierowie.

O realizacji ambitnych planów marki wspomniał Hakan Samuelsson, dyrektor generalny marki:

"

Chcemy opracować auto w pełni autonomiczne, gotowe do jazdy po autostradach przed 2021 rokiem. Tego rodzaju technologia jest na tyle zaawansowana, że żaden producent samochodowy nie jest w stanie stworzyć wystarczająco dobrego systemu w pojedynkę. "

Volvo dba o swoją reputację jako producenta tworzącego bezpieczne auta. Wypuszczenie na rynek seryjnie produkowanych modeli z systemem autonomicznymi miałoby przyczynić się znacząco do poprawy bezpieczeństwa, pomagając tym samym zrealizować wizję 2020. Ta z kolei zakłada, że nikt nie zginie w aucie tej marki wyprodukowanym po tym roku.

Co więcej, Szwedzi działają na rzecz koalicji „The Self-Driving Coalition For Safer Streets”, która ma na celu przeforsowanie przepisów prawnych, pozwalających na przyspieszenie rozwoju autopilotów.

Z myślą o rozwoju autonomicznych systemów powstała również seria wyścigowa ROBORACE. Brać w niej udział mogą wyłącznie samochody napędzane energią elektryczną.

Volvo samo w sobie podchodzi do zagadnienia autopilotów bardzo poważnie. Jeden z inżynierów marki nie omieszkał skrytkować systemu autonomicznego wykorzystywanego przez Teslę, twierdząc, że on wyłącznie udaje prawdziwego autopilota. Nie trzeba było również czekać na rozwój wydarzeń. W maju 2016 roku odnotowano pierwszą ofiarę śmiertelną wypadku z udziałem auta poruszającego się samoistnie

Tagi: #BMW #Volvo