30.12.2016 10:53

Volvo z połączeniami przez Skype

Coraz więcej programów znanych ze smartfonów znajduje zastosowanie w samochodach. Ale czy oferowanie kierowcy Skype'a, znanego głównie z połączeń wideo, jest aby na pewno dobrym pomysłem?

Volvo z połączeniami przez Skype
foto: materiały prasowe

Nowoczesne samochody są o wiele bardziej skomplikowane niż te sprzed 5 czy 10 lat. Nie tylko pod względem konstrukcji, ale przede wszystkim obsługi. Czasy, kiedy w aucie znajdowało się wyłącznie radio z odtwarzaczem płyt CD czy kaset już niemal przeminęły. Teraz rządzą systemy multimedialne, które integrują w sobie tak wiele różnych funkcji, że zagłębianie się w ich wszystkie „zakamarki” mogłoby zająć całą godzinną podróż.

Ale jest jeszcze jedno zagrożenie – to smartfony, z których kierowcy często korzystają w czasie jazdy. Z tego względu nowoczesne systemy multimedialne są wyposażane w programy integrujące je z tymi urządzeniami. Tak, żeby z wielu ich funkcji korzystać za pomocą ekranu na konsoli środkowej.

Skype dostępny będzie w najnowszych modelach szwedzkiej marki, czyli w limuzynie S90, kombi V90 oraz w dużym SUV-ie XC90. Informacje o rozmowie będą wyświetlane na dotykowym ekranie umieszczonym na konsoli środkowej.

Szczegóły dotyczące samochodowego Skype'a są na razie ograniczone. Wiadomo jednak, że funkcja wideo, czyli to, z czego ta aplikacja jest najbardziej znana, nie będzie dostępna. Oczywiście, to posunięcie w myśl zasad bezpieczeństwa, aby taka rozmowa nie rozpraszała kierowcy w czasie jazdy.

Zresztą o to, aby jak najmniej rzeczy rozpraszało podczas prowadzenia samochodu w przyszłości ma zadbać specjalny asystent. Volvo ma go oprzeć na sztucznej inteligencji opracowanej przez firmę Microsoft. Ma on oferować rozbudowane rozpoznawanie głosu, a nawet przewidywać potrzeby kierowcy.

Być może wprowadzenie podobnego rozwiązania sprawi, że obsługa samochodu okaże się bardziej przyjazna. Prawda jest jednak taka, że już nigdy nie będzie równie łatwa jak lata temu.

Tagi: News Volvo