05.05.2016 14:49

Vuhl 05 – meksykański supersamochód

Podczas London Motor Show w Battersea Park zostało zaprezentowane najnowsze dzieło braci Echeverria – Guillermo i Ikera.

Vuhl 05 – meksykański supersamochód

Superlekki samochód został opracowany z myślą o jeździe torowej. Jest zatem bezkompromisowy, oferuje wyśmienite osiągi, które okupione są spartańskim wyposażeniem.

Zdaniem producenta, ten wyjątkowy pojazd ma w zanadrzu wiele innowacji, które nie są stosowane nawet w najdroższych superautach. Wśród nich znalazła się wbudowana kamera o wysokiej rozdzielczości, która po naciśnięciu przycisku może nagrywać zmagania kierowcy na torze. W zamyśle ma ona na celu pomóc właścicielowi auta w polepszaniu techniki jazdy, a co za tym idzie – w szybszym pokonywaniu okrążeń.

Wrażenie robi również unikatowa platforma X-Vario skonstruowana z wytłaczanego aluminium, dzięki której samochód jest wyjątkowo sztywny. To, w połączeniu z zawieszeniem zestrojonym na tor, ma pozwalać na pokonywanie zakrętów z oszałamiającymi prędkościami. Dla wszystkich osób z obsesyjnym podejściem do masy własnej pojazdu przewidziano możliwość zamówienia tytanowych bolców i śrub. Pozwoli to zaoszczędzić 4,5 kg na wadze.

Meksykański producent szczyci się tym, że to międzynarodowy projekt. Prowadzeniem zajęli się spece z Wielkiej Brytanii, a nadwozie z włókna węglowego wytwarzane jest w Kanadzie, podczas gdy produkcją zawieszenia zajmuje się fabryka w Meksyku. Z tego samego zakładu produkcyjnego wyjeżdżają gotowe egzemplarze.

VUHL_London_3

Bracia odpowiedzialni za projekt – Guillermo i Iker Echeverria – są zagorzałymi fanami motoryzacyjnymi, którzy dali upust swojej pasji tworząc ten superlekki pojazd:

"

Filozofią naszej marki jest tworzenie sportowych, kompletnie bezkompromisowych samochodów, budowanych z pieczołowitą dokładnością, przy jednoczesnej świadomości tego, co jest potrzebne do stworzenia nadzwyczajnego auta dającego ogrom frajdy z jazdy. "

Vuhl 05 mierzący 3781 mm długości, 1876 mm szerokości i 1120 mm wysokości przy rozstawie osi 2300 mm i prześwicie 110 mm waży zaledwie 695 kg „na sucho”, a po uzupełnieniu płynów – 725 kg. Masa rozłożona jest w stosunku 37% na przód i 63% na tył, przy czym jej stosunek do mocy wynosi 400 KM na tonę.

Auto napędza 4-cylindrowy, 2-litrowy turbodoładowany silnik DOHC, którego blok wykonany jest z aluminium. Wyciśnięto z jednostki 285 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W rezultacie meksykański superlekki samochód jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,7 s i potrafi osiągnąć 245 km/h. O skutecznie hamowanie dbają oparte na aluminiowej konstrukcji 4-tłoczkowe hamulce o średnicy 310 mm z przodu i 280 mm z tyłu. To pozwala Vuhlowi 05 ze 100 km/h zatrzymać się już po 31,6 metrach.

Nadkola auta wypełniają opony w rozmiarze 205/45/17 z przodu i 245/40/18 z tyłu. Wewnątrz znalazły się między innymi wykonane z kompozytów węglowych siedzenia kubełkowe z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Z kolei o odpowiednią siłę docisku dbają splitter z wargą spiętrzającą oraz płaską podłogą i tylny dyfuzor ze spojlerem.

Ale co najlepsze – Vuhl 05 właśnie trafił do sprzedaży i... kosztuje 59 995 funtów, czyli około 335 000 zł.

Tagi: #News #Vuhl