10.11.2016 09:00

Wyciekły zdjęcia VW Golfa po liftingu

Na parę godzin przed oficjalnym debiutem, w sieci pojawiły się zdjęcia zmodernizowanego Volkswagena Golfa. Dzięki takiemu zabiegowi, auto wciąż pozostanie nowoczesne na tle konkurentów, do czasu debiutu modelu 8. generacji w 2019 roku.

Wyciekły zdjęcia VW Golfa po liftingu
foto: materiały prasowe

Tradycyjnie, zmiany będą raczej dość subtelne. Projektanci ograniczyli się do przeprojektowania zderzaków, świateł. Nowe są wzory felg aluminiowych. We wnętrzu znajdziemy opcjonalny wirtualny kokpit, oferowany chociażby w Passacie, który zastąpi tradycyjne zegary znajdujące się pod deską rozdzielczą. Kierowca będzie mógł dostosować wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala do swoich potrzeb, za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy.

Spore zmiany zaszły w systemie multimedialnym, korzystającym z większego, 9,5-calowego, dotykowego, kolorowego ekranu o wysokiej rozdzielczości. Możliwa będzie obsługa poszczególnych funkcji za pomocą gestów. Co więcej, klienci będą mogli uzbroić Golfa w systemy znane dotychczas z Passata – np. asystent jazdy w korkach, pozwalający na pół autonomiczną jazdę do prędkości około 35 km/h.

Wcześniejsze plany niemieckiego producenta przewidywały wprowadzenie nowych benzynowych jednostek turbodoładowanych o pojemności 1,5 litra oraz turbodiesli. Zmiany miałyby docelowo zatrzeć złe wspomnienia po aferze Dieselgate. Do tego gamę zasili nowy 3-cylindrowy wariant – taki sam silnik znajdziemy na przykład pod maską Up-a po faceliftingu, w którym zastąpił 1,2-litrową odmianę.

Mocniejsze odmiany GTI oraz R zyskają dodatkową moc względem obecnie oferowanych modeli. Do tego przeprojektowano układ napędowy w hybrydowym GTE – ten ma generować tyle samo mocy, co w Passacie GTE. Mowa zatem o wzroście z 200 do 215 KM. 

Volkswagen Golf jest jednym z najbardziej popularnych samochodów niemieckiego producenta. Nazwę auta zapożyczono od prądu morskiego Golfsztorm. Protoplasta o tej nazwie zadebiutował w 1974 roku. Do 2012 wyprodukowano łącznie ponad 29 milionów egzemplarzy. Co ciekawe, pierwsza generacja wytwarzana była przez 35 lat – ostatnie modele zjechały z linii produkcyjnej w RPA w 2009 roku.

Siódma generacja powstała w oparciu o płytę podłogową MQB, wykorzystywaną chociażby przez Audi A3, Seata Leona, czy Skodę Octavię. Dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów, zredukowano masę własną o około 100 kilogramów w porównaniu do analogicznych odmian silnikowych w modelu poprzedniej generacji.

Na rynku Volkswagen Golf konkuruje między innymi z Seatem Leonem, Skodą Octavią, Fordem Focusem, Oplem Astrą, Kią Cee’d, Renault Megane, Toyotą Auris, Peugeotem 308. Przy czym 7. generacja tego samochodu znana jest ze świetnego dopracowania detali, dobrej ergonomii, intuicyjnego systemu multimedialnego, przestronnej kabiny oraz bardzo dobrych właściwości jezdnych. Można się spodziewać, że model po liftingu będzie wywiązywać się ze swoich zadań jeszcze lepiej.

Tagi: News VW