25.11.2016 08:56

Zmodernizowany Peugeot 301

Budżetowy sedan zadebiutował na rynku w 2012 roku. Auto opracowano głównie z myślą o rozwijających się rynkach na całym świecie. Teraz Peugeot pokazał zmodernizowany model.

Zmodernizowany Peugeot 301
foto: materiały prasowe

W nieco ponad 4 lata Francuzom udało się znaleźć ponad 360 000 chętnych na ten pojazd. W utrzymaniu pożądanych wyników sprzedażowych pomóc ma model po liftingu. W stosunku do poprzednika, auto wyróżnia się przeprojektowanymi światłami, osłoną chłodnicy, a także nową maską. Wszystkie te zmiany sprawiły, że samochód lepiej wpisuje się w wykorzystywany obecnie przez markę język stylistyczny. Dodatkowo linię boczną 301 mają podkreślać nowe 16-calowe felgi. Przyszli klienci będą mieli większy wybór kolorów nadwozia.

Projektanci nie omieszkali wprowadzić również zmian we wnętrzu, gdzie znajdziemy 7-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlony może zostać obraz z kamery, czy też wskazówki nawigacji TomTom.

Pod maską może pracować jeden z szerokiej gamy silników benzynowych oraz wysokoprężnych. Bazowy model napędzany jest 1,2-litrową jednostką PureTech rozwijającą 82 KM i współpracującą z 5-biegową skrzynią ręczną. To wyjątkowo interesująca propozycja, zważywszy na fakt, że ten motor jest jednym z najlepszych na rynku, co dowiódł otrzymując nagrodę International Engine of the Year 2016 w kategorii od 1 do 1,4 litra pojemności. Mocniejszy wariant napędzany paliwem bezołowiowym wytwarza 115 KM z 1,6 litra pojemności i może zostać sprzężony z 5-biegową skrzynią ręczną lub automatem o 6 przełożeniach.

Spośród turbodiesli do wyboru mamy 1,6-litrowy silnik w dwóch wariantach mocy – 92 lub 100 KM, współpracujy z tradycyjną przekładnią 5-biegową. Jak obiecuje producent – wszystkie jednostki spełniają wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6.

Peugeot 301 przemawia do siebie praktycznością – oferuje aż 506 litrów przestrzeni w bagażniku, która po złożeniu tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 1/3-2/3 zwiększy się do 1332 litrów. Do tego inżynierom udało się wygospodarować dostatecznie dużo miejsca w kabinie dla 4 dorosłych osób.

Wyposażenie standardowe tego modelu obejmuje między innymi systemy ESP i ABS, 4 poduszki powietrzne, układ wspomagania awaryjnego hamowania, a także elektrycznie sterowane szyby przednie.

Głównym konkurentem dla 301 poza bliźniaczym C-Elysse, jest między innymi Fiat Tipo, a także Skoda Rapid. Model sprzed faceliftingu na polskim rynku oferowany był od 41 900 zł za odmianę Access z silnikiem 1,2-litrowym PureTech. Najtańszy w gamie turbodiesel kosztował od 58 800 zł.

Tagi: #Galeria #News #Peugeot