11.03.2016 10:38

TOP 15 reklam systemów bezpieczeństwa

Producenci tworząc nowe auta nie oszczędzają na systemach mających na celu poprawę bezpieczeństwa podróżujących. Równie ochoczo inwestują pieniądze w promocję swoich przemyślanych rozwiązań.

TOP 15 reklam systemów bezpieczeństwa
foto: kadr z wideo

Marki samochodowe przyzwyczaiły nas m. in. do pasów bezpieczeństwa, poduszek powietrznych i systemu ABS. W nowoczesnych autach stosuje się także kontrolę trakcji, kamery, czujniki parkowania, system ostrzegający o obiekcie kolidującym z torem jazdy samochodu – który w razie konieczności samoistnie przyhamuje – aktywny tempomat utrzymujący odległość względem poprzedzających aut, systemy informujące o znakach, ostrzegające o zjechaniu z pasa ruchu, informujące o zmęczeniu kierowcy, czy też monitorujące martwe pole. Firmy motoryzacyjne tworzą reklamy, by pokazać jak w jaki sposób działają poszczególne systemy.

15. Audi – Turn Assist

Nowe Audi Q7 zaprojektowano w taki sposób, by przewidywało nadciągające zagrożenie, jeszcze nim kierowca zdąży zareagować. „Turn Assist” jest jednym z 35 dostępnych w Q7 systemów wspomagających kierowcę – pomaga on uniknąć zderzeń czołowych. W razie konieczności samochód zahamuje za kierowcę. Według Audi to wyższa forma inteligencji.

14. Bridgestone – Frontline Safety System

Producent opon postanowił przypomnieć użytkownikom dróg, że bezpieczeństwo w podróży zapewnia przede wszystkim ogumienie, czyli jedyny element samochodu, który ma bezpośrednią styczność z nawierzchnią. Bridgestone sugeruje, że stan opon jest ważniejszy od tego, czy auto zostało wyposażone w ABS, kontrolę trakcji oraz noktowizor… I trudno się z tym stwierdzeniem nie zgodzić.

13. Volvo XC90 – City Safety

Volvo wyposażyło model XC90 w zaawansowany system bezpieczeństwa, który wykrywa pieszych, rowerzystów i inne samochody, jednocześnie utrzymując bezpieczną odległość względem nich. Tradycyjnie już po wykryciu niebezpieczeństwa do działania zostaje zaprzęgnięty układ hamulcowy.

12. Toyota – Lane Departure Alert

Japoński producent samochodów w niektórych swoich autach oferuje system ostrzegający o najechaniu na linie oddzielające pasy ruchu. Toyota sugeruje, że jazda w aucie z taką funkcją jest lepsza niż podróżowanie z zespołem metalowym. W momencie wyjechania poza pas ruchu, system ostrzeże kierowcę używając sygnałów świetlnych i głosowych.

11. Smart – asystent wiatru bocznego

Mercedes chwali się, że obecnej generacji samochody marki Smart są gotowe na wszelkie okoliczności – nawet te niespodziewane – które przyniesie życie. Asystent wiatru bocznego rozpoznaje nagłe, silne podmuchy wykorzystując czujniki elektronicznego systemu stabilizującego jazdę, czyli ESP. System przyhamowując koła, zapobiega wyjechaniu auta poza pas ruchu.

10. Samsung Safety Truck

Okazuje się, że w Argentynie co godzinę ginie jedna osoba w wypadku drogowym, głównie w wyniku nieudanego manewru wyprzedzania. Samsung wyszedł naprzeciw temu problemowi i stworzył bardzo prosty w działaniu system o nazwie Safety Truck. Obraz z kamery zamontowanej na przedzie pojazdu wyświetlany jest na monitorach przyczepionych do tylnej części naczepy.

9. Subaru – EyeSight

EyeSight Subaru zachowuje się jak cyfrowa „druga para oczu”, która obserwuje drogę wykorzystując kamerę stereoskopową – obraz przetwarzany jest pod kątem wykrywania różnorakich obiektów, w tym pojazdów, pieszych, motocyklistów i rowerzystów. Uwzględnia także prędkość z jaką się poruszają oraz odległość od samochodu. W momencie wykrycia ostrzega kierowcę lub samoistnie zatrzymuje samochód. Według producenta liczba wypadków aut wyposażonych w ten system zmniejszyła się aż o 62%.

8. Toyota – PCS + PD

Pre-Collision System with Pederastian Detection to układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia połączony z systemem wykrywania pieszych. Informuje o zagrożeniu, asystuje w hamowaniu i jest w stanie automatycznie podjąć decyzję o zatrzymaniu auta. Według Toyoty to lepsze niż jazda z dodatkową parą oczu.

7. Hyundai Genesis – 6. zmysł

Hyundai Motor Company swój flagowy model Genesis uzbroił w zyskujący na popularności system bezpieczeństwa, który w krytycznej sytuacji zatrzyma pojazd, unikając wypadku – np. najechania na tył poprzedzającego auta. Południowokoreański producent przy okazji sugeruje, że na tym rozwiązaniu można polegać równie mocno, co na własnym ojcu.

6. Mitsubishi Outlander – Forward Collision Mitigation

Japońska marka w swojej reklamie w bardzo prosty sposób – na zasadzie kontrastu – zademonstrowała działanie systemu unikania kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation). Przy okazji pokazano z jakim niebezpieczeństwem wiąże się np. obserwowanie stojących na poboczu samochodów, które brały udział w wypadku.

5. Hyundai Genesis – Cruise Control Assist

Tym razem Hyundai wyszedł z założenia, że czyny są warte znacznie więcej niż same słowa. Producent postanowił pokazać jak w praktyce działa aktywny tempomat – nie dość, że współpracuje z systemem utrzymującym auto na pożądanym pasie ruchu, to jeszcze dba o zachowanie bezpiecznej odległości względem poprzedzających aut, a w razie konieczności może samoistnie zatrzymać pojazd.

4. BMW – czujniki parkowania

Czujniki parkowania w BMW serii 2 Grand Tourer są standardem – przynajmniej w Wielkiej Brytanii. Sam system został stworzony po to, by kierowca podczas wykonywania manewrów parkowania miał lepsze pojęcie o odległości pojazdu względem znajdujących się w pobliżu obiektów. Dzięki temu można z łatwością uniknąć nikomu niepotrzebnych obtarć...

3. VW – Trail Assist

Poruszanie się samochodem z przyczepą jest dla wielu kierowców straszną udręką. Szczególnie duże wprawy wymagają manewry parkingowe, podczas których wiele osób musi nawet kilkunastokrotnie korygować tor jazdy. Jednak fanom kempingu naprzeciw wyszedł Volkswagen, który opracował asystenta parkowania z przyczepą.

2. VW – system App-Connect

Podczas jazdy na bezpieczeństwo wpływa także obsługa systemu multimedialnego – w niektórych samochodach jest ona bardziej absorbująca podczas jazdy, w innych mniej. Dogodnym rozwiązaniem jest funkcja sterowania głosem. W końcu korzystając z niej nie trzeba odrywać wzroku od jezdni.

1. Mercedes – Brake Assist System

Niemiecki producent samochodów z gwiazdą w logo uzbraja swoje modele w Brake Assist System współpracujący z ABS, wspomagający nagłe hamowanie w awaryjnych sytuacjach. Mechanizm, monitorując otoczenie, wykrywa potencjalne zagrożenie na drodze i w razie potrzeby optymalizuje siłę hamowania. Czujnik mierzy szybkość wciskania pedału hamulca. Dodatkowo uruchamiane są światła awaryjne, które ostrzegają pozostałych uczestników o nagłym, ostrym hamowaniu.

Który producent Waszym zdaniem opracował najlepszy system?

Tagi: #Audi #BMW #Hyundai #Mercedes #Mitsubishi #Smart #Subaru #TOP #Toyota #Volvo #VW