19.03.2019 18:32

Badania dowodzą, że prawie połowa ludzi jest sfrustrowana ilością serwisów streamingowych

Słyszeliście powiedzenie: "Co za dużo, to niezdrowo"? Po raz kolejny zostało one potwierdzone przez badania konsumentów przeprowadzone w USA przez analityków z firmy Deloiette, według których na rynku panuje przesyt platform streamingowych.

Netflix Strona główna
foto: netflix.com

Netflix, HBO GO, CDA, Rakuten, Amazon Prime, a kiedyś także i Showmax - to nazwy platform streamingowych, które funkcjonują w Polsce. Na rynku amerykańskim znajdziemy jeszcze m.in. Hulu, DC Universe, a w niedalekiej przyszłości także Disney+. Do stworzenia własnych serwisów przygotowują się natomiast m.in. Warner Bros. i Apple. Dodajmy do tego serwisy muzyczne, takie jak Spotify, Tidal, Deezer oraz Apple Music i nagle okazuje się, że użytkownicy nie wiedzą, czego mają używać.

Rynek streamingu problematyczny i wywołujący frustrację?

Do takich wniosków doszli pracownicy z firmy Deloiettę, którzy zbadali amerykańskich konsumentów, pytając ich o rynek usług streamingowych w ich ojczyźnie. Jak dowodzą ich badania, prawie połowa respondentów (47%) jest sfrustrowana i zdenerwowana rosnącą ilością platform streamingowych i tego, że każda z nich oferuje innego rodzaju interesujące ich programy. Nawet większa ilość badanych (57%) czuje się wręcz oszukana, gdy ich ulubione programy znikają z platformy, którą subskrybują lub zmieniają właściciela praw do emisji. 

Netflix
Netflix
Przeczytaj także 21-latek aresztowany za sprzedaż kont na Netfliksie i Spotify

Wnioski z badań skomentował wiceprezes Deloiette, Kevin Westcott, który powiedział w oficjalnym oświadczeniu, że zbyt wiele możliwości wyboru paradoksalnie zniechęca użytkowników do korzystania z usług platform streamingowych:

"

Konsumenci chcą wyboru, ale tylko do pewnego stopnia. Szczerze mówiąc, możemy wchodzić do etapu zwanego "zmęczeniem subskrybenta".  "

Co jest głównym powodem wyboru platformy streamingowej?

Badacze wskazali również główne cechy, które sprawiają, że wybieramy daną platformę ponad inną. Czynnikiem najbardziej pożądanym mają być wysokiej jakości materiały oryginalne - tak twierdzi około 57% badanych, chociaż liczba rośnie wśród osób w wieku 22-35 (tego zdania było aż 71% respondentów). Dlatego też wciąż najpopularniejszy na świecie jest Netflix, który co miesiąc wypuszcza wiele różnych seriali i programów skierowanych do różnego rodzaju publiczności. 

Zobacz także: >> Trafił do psychiatry, bo był uzależniony od Netfliksa <<

Badania były przeprowadzone na grupie 2003 respondentów w czasie od grudnia 2018 do lutego 2019 roku. W celu zbioru opinii respondentów użyto internetowych ankiet.

Kamil Kacperski