08.03.2018 13:00

Fox planuje zmniejszyć czas trwania reklam w telewizji do 2 minut na godzinę

Joe Marchese, dyrektor ds. sprzedaży reklam w Fox Networks Group, zapowiedział zmianę polityki reklamowej Foxa. Czas emisji reklam ma zostać ograniczony do 2 minut na każdą godzinę nadawanych programów.

fox logo
foto: materiały prasowe Fox Polska

Marchese ogłosił plany stacji podczas branżowej konferencji w Los Angeles poświęconej kwestii telewizyjnych reklam, w której udział wzięli reklamodawcy, kupcy i producenci z różnych firm mediowych.

Tylko 2 minuty reklam na godzinę programu

Jeśli plany Foxa zostaną wcielone w życie, już w 2020 roku telewidzów czekają spore zmiany. Sieć zamierza bowiem ograniczyć czas emisji reklam na swoich antenach (m.in. Fox, Fox Comedy, National Geographic) do 2 minut na godzinę nadawanych filmów, seriali i programów. Realizacja tak odważnego założenia będzie oznaczała gigantyczną rewolucję. Jak wynika bowiem z danych Nielsena, obecnie średni czas emisji reklam wynosi 13 minut na godzinę w naziemnych telewizjach i 16 minut na godzinę w sieciach kablowych. 

To gigantyczne wyzwanie dla Foxa, które zdecydowanie wpłynie również na inne sieci, a co za tym idzie – na całą branżę oraz sposób, w jaki kupuje się i sprzedaje media. Marchese chce, by sprzedaż czasu reklamowego była uzależniona od czasu spędzonego z danym programem, a nie od samej ilości widzów. Oznacza to, że Fox będzie zmuszony zainwestować spore środki w produkcje oryginalne, które przyciągną uwagę widzów i zatrzymają ich na dłużej. 

Póki co branża nieufnie podchodzi do całego pomysłu, jednak wspiera odważne plany Marchese'a. Jak powiedział jeden z członków konferencji zajmujący się zakupem mediów:

"

Jego mowa dotyczyła przede wszystkim wartości reklamy i tego, czy ta wartość może wzrosnąć poprzez ograniczenie ilości reklam i stworzenie nowego systemu komercjalizacji. Proponowane rozwiązanie ma być lepsze zarówno dla sieci telewizyjnych, jak i dla reklamodawców.  "

Netflix i inne platformy streamingowe uśmiercają telewizję

Nikt nie ukrywał również tego, że zaproponowane zmiany mają swoje podłoże w pojawieniu się platform streamingowych takich jak Netflix czy Amazon. Widzowie coraz chętniej rezygnują bowiem z telewizji na rzecz treści oferowanych w serwisach streamingowych, które w zamian za subskrypcyjną opłatę nie zmuszają użytkowników do oglądania spotów reklamowych. W związku z tym stacje telewizyjne nie mają w zasadzie wyjścia - muszą wprowadzić zmiany lub pogodzić się z własnym zmierzchem. 

Rewolucja Foxa ma nastąpić już w 2020 roku. Za nią podążą zapewne kolejne stacje telewizyjne na świecie, a w końcu także i w Polsce. A wtedy... Nie chcemy nawet wyobrażać sobie, jak przyjmie to Polsat.

Natalia Hluzow
Tagi: News Seriale Fox