19.01.2018 15:42

Szef Sony Pictures boi się, że jeśli wytwórnia się nie rozwinie, to zostanie wykupiona

Kilka tygodni po ogłoszeniu zakupu 21st Century Fox przez Disneya, szef Sony Pictures Tony Vinciquerra podzielił się swoimi obawami dotyczącymi filmowego giganta.

Szef Sony Pictures boi się, że jeśli wytwórnia się nie rozwinie, to zostanie wykupiona
foto: materiały prasowe

Vinciquerra wypowiadał się na konferencji NATPE, podczas której odpowiadał na wiele pytań związanych z branżą filmową. Oprócz podzielania zdania większości ekspertów o tym, że firmy muszą działać na globalną skalę i docierać do jak najbardziej zdywersyfikowanej widowni, szef Sony Pictures podzielił się również swoją opinią na temat zakupu filmowego oddziału Foxa przez Disneya.

Według niego taka zagrywka spowoduje, że większość wytwórni zacznie się zmniejszać. Co ważniejsze dla niego, Sony Pictures należy do tej grupy:

"

Jeśli nie zaczniemy się rozwijać, to w końcu ktoś nas wykupi. Nie przyjąłem tej pracy, żeby harować przez rok, a potem po prostu sprzedać wytwórnie. Ludzie zdają sobie sprawę z tego, jak bardzo rynek się zmienia. Musimy być cały czas skupieni, żeby nie wypaść z obiegu. "

Trzeba przyznać, że brzmi to lekko absurdalnie. Zwłaszcza, że te słowa zostały wypowiedziane przez szefa wytwórni, która w swojej historii zrobiła ponad 4000 filmów, z których 12 zostało nagrodzonych statuetką Oscara za Najlepszy Film Pełnometrażowy. Do tego w skład Sony wchodzą jeszcze mniejsze studia, takie jak np. Columbia Pictures. 

Jeśli chodzi zaś o najpopularniejsze serie filmowe, do których Sony ma prawa, to do nich zaliczają się m.in: Spider-man, Smerfy, Pogromcy Duchów, Resident Evil czy Faceci w Czerni. Lista nie prezentuje się najgorzej, więc trochę ciężko uwierzyć w przepowiednie Tony'ego Vinciquerra. Szef wytwórni wypowiedział się na temat rozwoju takich firm jak Apple czy Google:

"

Jesteśmy malutkimi kropeczkami walczącymi przeciwko tym gigantycznym firmom. Jeśli chcieliby na nas nadepnąć to mogliby to zrobić. Na szczęście jesteśmy silnikami kreatywności dla nich i tworzymy nowe sposoby na to, by wprowadzić klientów do ich eko-systemów. "

Może pan Tony Vinciquerra trochę przesadza w swoim czarnowidztwie?

Kamil Kacperski
Tagi: News Sony