11.10.2018 14:06

Warner Bros. staje w szranki z Netfliksem i zapowiada własną platformę streamingową

Amerykańska megakorporacja zapowiedziała, że niedługo wejdzie na rynek streamingowy wraz ze swoim własnym serwisem. Platforma ruszy dopiero pod koniec 2019 roku.

Warner Bros
foto: materiały prasowe

Disney nie jest już jedyną firmą, która rzuca Netfliksowi rękawice - do pojedynku niedługo wkroczy również WarnerMedia i ich nienazwana na razie platforma streamingowa. CEO Warnera, John Stankey, ogłosił 10 października 2018 roku, że jego firma planuje wykorzystać prawa do wielu filmów i seriali, które korporacja nabyła/stworzyła na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat, udostępniając je w swoim nadchodzącym serwisie internetowym.

Stankey był jednym z gości szczytu Vanity Fair New Establishment, gdzie zdradził garść informacji dotyczących nowego projektu WarnerMedia. Szef firmy powiedział, że platforma ma planowo ruszyć pod koniec 2019 roku, jej cena będzie nieco droższa niż wykupienie miesięcznego pakietu HBO (nie HBO Go), a Warner będzie inwestował mniej więcej tyle samo pieniędzy w oryginalne produkcje, co Netflix (szacuje się liczby od 2,5 do 8 miliardów dolarów).

Warner Bros. startuje z nowym serwisem streamingowym

CEO Warnera stwierdził, że jest to dość naturalny krok dla firmy, zwłaszcza po ogłoszeniu połączenia Time Warner z telekomunikacyjnym gigantem AT&T:

"

To kolejna zaleta połączenia AT&T i Time Warnera. Naszym celem jest przygotowanie dobrego i zdolnego do rywalizacji produktu, który będzie świetnie pasował do naszych istniejących już biznesów. Pomoże nam również osiągnąć nowych klientów przez udostępnienie nowego sposobu na zapoznawanie się z kolekcją filmów, seriali, dokumentów, bibliotek i animacji należących do WarnerMedia. "

Jak wspomnieliśmy wcześniej - niebawem powstanie również serwis VOD należący do Disneya, na którym pojawią się wszystkie produkcje z oferty potentata. Filmy i seriale Disneya są obecnie porozrzucane po różnych platformach streamingowych. Serwis giganta ma ruszyć już w 2019 roku, więc Warner zdecydowanie chce ruszyć do rywalizacji jak najszybciej. Do czasu uruchomienia „disneyowskiego Netfliksa” z innych serwisów znikną wszystkie produkcje oznaczone logo Disneya, w tym filmy na podstawie komiksów Marvela i ze świata „Gwiezdnych wojen”.

Disney i ich platforma streamingowa

Na razie nie wiemy, jaki udział w rynku chce mieć platforma streaminowa Warner Bros. - Disney mówi otwarcie o tym, że nie chce zabijać Netfliksa, ponieważ uważa, że może wytworzyć sobie własną niszę. Co planuje TimeWarner/AT&T? To się dopiero okaże bliżej końca 2019 roku. 

Kamil Kacperski
Tagi: News