06.06.2016 08:40

Wytwórnia 20th Century Fox przeprosiła za plakaty „X-Men: Apocalypse”

Niektórzy są bardzo delikatni i łatwo zranić ich uczucia czy przekonania. Tak było z częścią osób, która widziała materiały promujące ostatnie dzieło Bryana Singera.

Wytwórnia 20th Century Fox przeprosiła za plakaty „X-Men: Apocalypse”
foto: kadr z filmu

Wojna mutantów, która stała się motywem przewodnim „X-Men: Apocalypse”, to nie przelewki. W takich okolicznościach dochodzi do brutalnych aktów. Właśnie taki widniał na plakacie filmu, który zdobił billboardy na ulicach Stanów Zjednoczonych. Można było na nim zobaczyć jak Apocalypse grany przez Oscara Isaaca dusi Mystique, w którą wcieliła się Jennifer Lawrence.

Oto wygląd wspomnianego plakatu:

Niektórzy uznali, że prezentowany na ulicach kadr opatrzony dodatkowo napisem „Tylko silni przetrwają” to nic innego, jak wyraz przemocy wobec kobiet. Wytwórnia 20th Century Fox otrzymała wiele skarg, głos zabrały też znane nazwiska, np. aktorka Rose McGowan:

"

To główny problem, kiedy mężczyźni i kobiety pracujący w 20th Century Fox myślą, że przemoc wobec kobiet to świetny sposób na promowanie filmu. W tej reklamie nie ma kontekstu, widzimy jedynie duszoną dziewczynę. To, że nikt nie uznał tego wcześniej za obraźliwe jest głupie. Geniusze stojący za tym powinni spojrzeć w lustro i zastanowić się, w jaki sposób przysługują się społeczeństwu. Wyobraźcie sobie, gdyby na plakacie biały mężczyzna dusił czarnego albo gej byłby duszony przez heteroseksualistę. Oburzenie byłoby ogromne. 20th Century Fox, skoro w ciągu najbliższych dwóch lat nie macie ani jednego filmu wyreżyserowanego przez kobietę, może przynajmniej zmienicie tę reklamę? "

McGowan zacytowała także rozmowę jej przyjaciela z 9-letnią córką:

"

Dziewczynka spytała swojego ojca: „Tato, dlaczego ten potwór dopuszcza się przemocy wobec kobiety?”. Skoro zauważyła to mała dziewczynka, to dlaczego nie mogło tego zrobić Fox? "

Wszystko to doprowadziło do wydania przez wytwórnię oficjalnych przeprosin:

"

Przez nasz entuzjazm, by pokazać zło Apocalypse'a, nie zorientowaliśmy się od razu, jakie skojarzenia może nieść ten plakat. Gdy zrozumieliśmy jaką wiadomość niesie ten materiał podjęliśmy kroki, by usunąć te plakaty. Przepraszamy za nasze decyzje i informujemy, że nigdy nie wspieraliśmy przemocy wobec kobiet. "

Powstała już grafika, która sugeruje jakie plakaty powinny teraz zawisnąć na billboardach:

Jennifer Lawrence raczej nie czuje się urażona materiałami promującymi film. Aktorka nie wykluczyła pojawienia się w kolejnej odsłonie dzieła. Ma jednak pewien warunek, jeżeli ma do tego dojść:

"

Fassbender, McAvoy i ja rozmawialiśmy o tym mówiąc sobie nawzajem „Masz zamiar wrócić? Nie wiem. Wrócę, jeśli ty też to zrobisz”. Fox powinien być przerażony naszą umową, ponieważ ostatecznie ustaliliśmy, że jeśli jedno z nas nie wróci, reszta też tego nie zrobi. Kocham tę postać i fanów, ale w pewnym momencie zdajesz sobie sprawę jak ważny jest rok z twojego życia, jak ważne są trzy miesiące z twojego życia. "

Bryan Singer zapowiedział, że w kolejnej części, która będzie się toczyć w latach 90., pojawi się wątek kosmiczny. Został on już pokazany w komiksach, a reżyser postrzegając siebie jako miłośnika „Star Treka” i „Gwiezdnych wojen”, z ochotą zająłby się przedstawieniem swojej międzygalaktycznej wizji.

Kobiety walczą o swoje prawa w Hollywood - aktorki starają się o równą płacę, w tym Robin Wright, Patricia Arquette czy Jennifer Lawrence. Z kolei Gillian Anderson i Emilia Clarke chciałby wystąpić na ekranie jako James Bond.

Dla Was plakat „X-Men: Apocalypse” też wydaje się obraźliwy?

Robert Skowronski
Tagi: News X-Men