19.04.2019 14:45

Najlepsze nawiązania do "Gry o tron" w kampaniach reklamowych różnych marek

"Gra o tron" to najpopularniejszy serial współczesnej telewizji. Nic zatem dziwnego, że wiele znanych marek nawiązuje do niego w swoich kampaniach reklamowych. Które z nich były szczególnie udane?

"Gra o tron" w reklamach, foto: kadr z wideo Mountain Dew, Facebook Score India
"Gra o tron" w reklamach, foto: kadr z wideo Mountain Dew, Facebook Score India

Zima nadeszła. 15 kwietnia 2019 roku wyemitowany został 1. odcinek 8. sezonu "Gry o tron". Dla fanów na całym świecie było to jedno z najważniejszych wydarzeń w tym roku, o czym świadczyć mogą rekordowe wyniki oglądalności pierwszego epizodu. Jednak nie tylko stacja HBO zadbała o podgrzewanie atmosfery oczekiwania. Wiele marek na całym świecie wykorzystało motywy z "Gry o tron" w swoich kampaniach reklamowych. Poniżej znajdziecie najciekawsze z nich.

"Gra o tron": Najlepsze nawiązania w kampaniach marketingowych

O odpowiedni marketing zadbało rzecz jasna samo HBO, organizując między innymi akcję #BleedForTheThrone, wspólnie z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie oraz ukrywając w różnych zakątkach świata repliki Żelaznego Tronu i nawołując fanów do poszukiwań. To jednak nie wszystko. Wiele znanych marek postanowiło wykorzystać motywy z "Gry o tron" w swoich kampaniach marketingowych. Przedstawiamy listę najciekawszych tego typu zabiegów.

Game of Thrones
Game of Thrones
Przeczytaj także George Lucas pomagał na planie finału "Gry o tron". Jakie rady miał dla Kita Haringtona?

1. Bud Light

Bud Light to marka doskonale znana amerykanom. Jest to co drugie sprzedawane w Stanach piwo, co czyni je najpopularniejszym browarem w USA. Niezależnie od tego, czy uznamy je za wartościowy produkt, czy wręcz przeciwnie, jedno trzeba przyznać - w kwestii reklam radzą sobie świetnie. Udowodnili to przede wszystkim podczas tegorocznych rozgrywek Super Bowl, serwując nam spot żywcem wyjęty z krainy Westeros. Oprócz oczywistych nawiązań, w postaci Drogona i Góry, uraczeni również zostaliśmy swoistym odtworzeniem sceny śmierci Oberyna z rodu Martell. To się nazywa reklama!

2. Johnnie Walker

Johnnie Walker to jedna z najpopularniejszych marek whisky na całym świecie. Z okazji premiery finałowego sezonu "Gry o tron", producenci postanowili wykorzystać nazwę swojego produktu, a konkretniej jej podobieństwo do określenia Białych Wędrowców (ang. White Walkers), głównych antagonistów serii.

3. Moleskine

Moleskine to popularne włoskie przedsiębiorstwo, znane głównie ze sprzedaży doskonałej jakości notesów o papierze w kolorze kremowym. W swoim spocie reklamowym, producenci wykorzystali motyw czołówki (ang. opening sequence) "Gry o tron", którą podziwiać możemy w pierwszych minutach każdego odcinka serialu. Trzeba przyznać, że wersja stworzona przez Moleskine robi piorunujące wrażenie.

4. Oreo

O tej akcji marketingowej pisaliśmy wam już wcześniej, jednak za nic nie mogliśmy pominąć jej w tym zestawieniu. Popularna marka słodyczy Oreo, z okazji zbliżającego się finału "Gry o tron", postanowiła połączyć siły ze stacją HBO i stworzyć oryginalną wersję czołówki serialu, stworzoną z niespełna 3. tysięcy ciasteczek Oreo.

Zobacz też: >> Jak wyglądałaby "Gra o Tron", gdyby była anime? <<

5. Sharebee 

Sharebee to pierwsza w Polsce platforma dla firm, zajmująca się między innymi wykorzystywaniem mediów społecznościowych w celu dotarcia do potencjalnych klientów. W jednej ze swoich kampanii postanowiła, w dość zabawny sposób, wykorzystać premierę "Gry o tron", pod hasłem "Gra o Ul".

6. Aviva

Aviva to brytyjska grupa ubezpieczeniowo-finansowa, która również postanowiła wykorzystać popularność "Gry o tron" w swojej kampanii reklamowej. W dniu premiery 8. sezonu serialu, na Facebooku marki Aviva pojawiła się oferta polisy ubezpieczeniowej "Smocze życie", oferująca usługi dla wybranego rodu Westeros, nawiązując do słynnej tendencji uśmiercania głównych bohaterów w "Grze o tron".

7. Fundacja DKMS

Fundacja DKMS to niezależna organizacja non-profit, której misją jest znalezienie dawcy dla każdego pacjenta na świecie, potrzebującego przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych z krwi lub szpiku kostnego. W kwietniu 2019 roku, fundacja postanowiła skorzystać na popularności "Gry o tron", by zwrócić uwagę na swoją działalność.

8. Lodziarnia Ice Dream Polska

Słynna polska sieć lodziarni, postanowiła umilić fanom "Gry o tron" premierę 8. sezonu, serwując pyszne lody nawiązujące do popularnej serii. Trzeba przyznać, że lody wyglądają imponująco.

9. Mountain Dew

Mountain Dew to popularna marka napojów gazowanych o smaku cytrusowym, produkowanych przez PepsiCo. Producenci postanowili umilić widzom seanse nadchodzących odcinków "Gry o tron", tworząc unikatową puszę napoju, na której widnieją imiona wszystkich bohaterów, znajdujących się na słynnej liście Aryi Stark.

10. Żabka

Żabka, czyli popularna w naszym kraju sieć sklepów typu convenience, postanowiła zareklamować lody marki Big Milk w sposób silnie nawiązujący do "Gry o tron", a konkretniej Białych Wędrowców i ich inwazji na krainę Westeros.

11. OBI

OBI, czyli sieć sklepów budowlanych, będąca drugą pod względem wielkości siecią sklepów "zrób to sam" w Europie, nawiązała do "Gry o tron" w swojej kampanii reklamowej, pod hasłem "Rób zakupy po królewsku".

Foto: Zrzut ekranu Z Facebooka Obi Polska

12. Fine Dine

Fine Dine, czyli producent zastawy stołowej i wyposażenia kuchni z sektora premium, postanowił, z okazji premiery 8. sezonu "Gry o tron", zaserwować swoim klientom produkty z iście królewskiej półki, w kampanii zatytułowanej "Dinner Has Come".

13. KFC

Popularna sieć fast foodów również nie pozostała w tyle. Na profilu marki w mediach społecznościowych pojawił się krótki filmik, zgrabnie łączący ogień jednego ze smoków Daenerys Targaryen, z wyglądem słynnych kurczaków serwowanych przez KFC.

14. NeoNail

NeoNail to popularna marka produktów do stylizacji paznokci, która w kwietniu 2019 roku zaproponowała swoim klientom zrezygnowanie z tradycyjnego manicure'u, na rzecz jego smoczej wersji.

15. Skore Condoms

Marka prezerwatyw z Indii postanowiła wykorzystać w swojej kampanii reklamowej motyw z "Gry o tron", nawiązując w zabawny sposób, do upadku Muru i przedostania się Białych Wędrowców na Południe Westeros.

"Gra o tron" 8. sezon - gdzie oglądać?

Najnowsze odcinki 8. sezonu "Gry o tron" obejrzeć można na kanałach HBO i HBO3 oraz za pośrednictwem platformy HBO GO. Dokładną rozpiskę czasu emisji odcinków, zamieściliśmy dla was w oddzielnym artykule.

Zobacz też: >> Kit Harington prawie stracił jądro podczas kręcenia scen ze smokami <<

Tagi: Gra o tron HBO