Fox planuje zmniejszyć czas trwania reklam w telewizji do 2 minut na godzinę

Natalia Hluzow
08.03.2018 13:00
Fox planuje zmniejszyć czas trwania reklam w telewizji do 2 minut na godzinę Fot. materiały prasowe Fox Polska

Joe Marchese, dyrektor ds. sprzedaży reklam w Fox Networks Group, zapowiedział zmianę polityki reklamowej Foxa. Czas emisji reklam ma zostać ograniczony do 2 minut na każdą godzinę nadawanych programów.

Marchese ogłosił plany stacji podczas branżowej konferencji w Los Angeles poświęconej kwestii telewizyjnych reklam, w której udział wzięli reklamodawcy, kupcy i producenci z różnych firm mediowych.

Tylko 2 minuty reklam na godzinę programu

Jeśli plany Foxa zostaną wcielone w życie, już w 2020 roku telewidzów czekają spore zmiany. Sieć zamierza bowiem ograniczyć czas emisji reklam na swoich antenach (m.in. Fox, Fox Comedy, National Geographic) do 2 minut na godzinę nadawanych filmów, seriali i programów. Realizacja tak odważnego założenia będzie oznaczała gigantyczną rewolucję. Jak wynika bowiem z danych Nielsena, obecnie średni czas emisji reklam wynosi 13 minut na godzinę w naziemnych telewizjach i 16 minut na godzinę w sieciach kablowych. 

To gigantyczne wyzwanie dla Foxa, które zdecydowanie wpłynie również na inne sieci, a co za tym idzie – na całą branżę oraz sposób, w jaki kupuje się i sprzedaje media. Marchese chce, by sprzedaż czasu reklamowego była uzależniona od czasu spędzonego z danym programem, a nie od samej ilości widzów. Oznacza to, że Fox będzie zmuszony zainwestować spore środki w produkcje oryginalne, które przyciągną uwagę widzów i zatrzymają ich na dłużej. 

Póki co branża nieufnie podchodzi do całego pomysłu, jednak wspiera odważne plany Marchese'a. Jak powiedział jeden z członków konferencji zajmujący się zakupem mediów:

Jego mowa dotyczyła przede wszystkim wartości reklamy i tego, czy ta wartość może wzrosnąć poprzez ograniczenie ilości reklam i stworzenie nowego systemu komercjalizacji. Proponowane rozwiązanie ma być lepsze zarówno dla sieci telewizyjnych, jak i dla reklamodawców. 

Netflix i inne platformy streamingowe uśmiercają telewizję

Nikt nie ukrywał również tego, że zaproponowane zmiany mają swoje podłoże w pojawieniu się platform streamingowych takich jak Netflix czy Amazon. Widzowie coraz chętniej rezygnują bowiem z telewizji na rzecz treści oferowanych w serwisach streamingowych, które w zamian za subskrypcyjną opłatę nie zmuszają użytkowników do oglądania spotów reklamowych. W związku z tym stacje telewizyjne nie mają w zasadzie wyjścia - muszą wprowadzić zmiany lub pogodzić się z własnym zmierzchem. 

Rewolucja Foxa ma nastąpić już w 2020 roku. Za nią podążą zapewne kolejne stacje telewizyjne na świecie, a w końcu także i w Polsce. A wtedy... Nie chcemy nawet wyobrażać sobie, jak przyjmie to Polsat.

Natalia Hluzow Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.