Marvel skopiował plakat kultowej komedii?

Kamil Dachnij
23.06.2017 12:01
Marvel skopiował plakat kultowej komedii? Fot. kadr z filmu

Osoby odpowiedzialne za tworzenie plakatów filmowych nie są ostatnio w dobrej formie. 

Dobry plakat promocyjny to integralna część sukcesu filmu. Jednak coraz częściej ludzie odpowiedzialny za ten segment, popełniają dość istotne gafy lub wykazują się totalnym brakiem wyobraźni. Billboard reklamujący „X-Men: Apocalypse” z 2016 roku, gdzie Mystique grana przez Jennifer Lawrence jest duszona przez Apocalypse (Oscar Isaac) został potężnie skrytykowany za portretowanie przemocy wobec kobiet. W podobnie niesmacznym tonie był ostatnio plakat do filmu animowanego „Red Shoes & the 7 Dwarfs”, gdzie zestawiono dwie Królewny Śnieżki – jedna była szczupła i wysoka, a druga gruba i niska. W Internecie rozpętała się prawdziwa burza.

Kolejnym przykładem może być nieprawdopodobnie źle wykonany plakat do filmu „Spider-Man: Homecoming”. Internauci nie tylko wyśmiali jego jakość, ale stworzyli całą masę zabawnych przeróbek. Jakim cudem produkcja o tak dużym budżecie otrzymała tego rodzaju reklamę? Trudno pojąć. Choć plakat do serialu „The Defenders” Marvela w porównaniu z tym do filmu o Człowieku Pająku prezentuje się przyzwoicie, to okazuje się, że jest łudząco podobny do… kultowej komedii Kevina Smitha „Clerks - Sprzedawcy” z 1994 roku. Owe podobieństwo zauważył sam reżyser, umieszczając zabawnego posta na swoim Facebookowym profilu:

Tego typu sytuację ciężko wyjaśnić. Nie wiadomo, czy mamy tutaj do czynienia z plagiatem, czy zagorzałymi fanami twórcy Jaya i Cichego Boba. A może jest to absolutny przypadek? Tak czy siak, „The Defenders” w takiej konwencji wyglądałoby interesująco. Jednak serial utrzymany będzie w poważniejszym tonie, bowiem ma opowiadać o czwórce herosów (Daredevil, Jessica Jones, Luke Cage i Iron Fist), którzy mają jeden, wspólny cel – uratowanie Nowego Jorku. Premiera odbędzie się 18 sierpnia 2017 roku na platformie Netflixa. 

Kamil Dachnij Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.