Reżyser "Strażników Galaktyki" docenił polską szkołę plakatu. Wrzucił charakterystyczny polski poster uznanego filmu

12.06.2020 15:27
Reżyser "Strażników Galaktyki" docenił polską szkołę plakatu. Wrzucił charakterystyczny polski poster uznanego filmu Fot. . Okauchi/REX/Shutterstock/EAST NEWS

Reżyser James Gunn, twórca „Strażników Galaktyki” i horroru „Slither” podzielił się w swoich mediach społecznościowych charakterystycznym polskim plakatem filmowym.

James Gunn w ramach rozrywki w czasie kwarantanny, co jakiś czas wrzuca na swoje konto na Instagramie kadry z filmów, które zrobiły na nim szczególne wrażenie. W ostatnim wpisie zaprezentował „film, który zmienił jego życie”.

Przeczytaj także

„Przełamując fale” zmieniło życie Jamesa Gunna

Jego wybór padł na produkcję „Przełamując falę” w reżyserii Larsa von Triera. W jaki sposób film odmienił życie Gunna?

Reżyser zdradza, że gdy widział film po raz pierwszy w niewielkim kinie, gdzieś w USA tuż po jego premierze w 1997 roku „doznał prawdziwego duchowego przebudzenia”.

„Zacząłem płakać. Nie tyle nawet płakać, co przeżyłem prawdziwe załamanie nerwowe. (…) Nie wiem, jak inaczej to określić, ale poczułem też obecność jakiegoś boskiego bytu.

Od tego czasu widziałem ten film wielokrotnie i nie miał już na mnie aż takiego wpływu. Zacząłem dostrzegać też wyraźniej bardziej kontrowersyjne aspekty tego filmu. Ale nadal faktem pozostaje, że „Przełamując fale” jest jedynym filmem, który dał mi prawdziwe przebudzenie duchowe. Być może Bóg rzeczywiście działa w sposób nieodgadniony”.

Przeczytaj także

Polski plakat filmowy doceniony

Tym, co może jednak przykuwać uwagę polskiego odbiorcy jest fakt, że reżyser jako ilustrację do filmu wybrał polski plakat filmowy, autorstwa Wiesława Walkuskiego, jednego z przedstawicieli tzw. polskiej szkoły plakatu. Rzeczywiście – charakterystyczna kompozycja w niebieskich barwach jest niezwykle miła dla oka i intrygująca, zapowiadając niezapomniane doznania filmowe.

Warto podkreślić też, że polski plakat jest znacznie ciekawszy od oryginalnych materiałów promocyjnych, nic więc dziwnego, że Gunn zdecydował się wykorzystać właśnie tę grafikę.

Czytaj także: Pierwszy festiwal filmowy po otwarciu kin. Poznaj jego program.

Michał Kaczoń
Michał Kaczoń Redaktor antyradia
Polub Antyradio na Facebooku
CZYTAJ TAKŻE
Logo 18plus

Ta strona zawiera treści przeznaczone tylko dla dorosłych jeżeli nie masz ukończonych 18 lat, nie powinieneś jej oglądać.