14.11.2018 16:34

Top 10 zwiastunów, które miały najwięcej wyświetleń na YouTube w ciągu 24 godzin

Które filmowe zwiastuny mają najwięcej wyświetleń na YouTube w ciągu 24 godzin od daty premiery? Oto ranking 10 najchętniej oglądanych trailerów kinowych hitów.

Top 10 zwiastunów, które miały najwięcej wyświetleń na YouTube w ciągu 24 godzin
foto: materiały promocyjne

Żyjemy w czasach, w których o popularności decyduje liczba wyświetleń na YouTube i wcale nie dotyczy to tylko youtuberów. Statystyki mówiące ile osób obejrzało dane wideo, mają wpływ również na przemysł muzyczny i przede wszystkim filmowy. Popularność serwisu sprawiła, że osoby odpowiedzialne za marketing blockbusterów musiały dostosować się do nowej ery, w której zwiastun jest jedną z najważniejszych form promocji. Postanowiliśmy sprawdzić, które trailery zdobyły najwięcej wyświetleń w ciągu 24 godzin od premiery.

Ranking najchętniej oglądanych zwiastunów filmów na YouTube w ciągu 24 godzin

Które zapowiedzi cieszyły się największą popularnością?

10. "Gwiezdne Wojny: Przebudzenie Mocy" - 112 milionów odsłon

Najstarszy film w tym zestawieniu. Powrót "Star Wars" spowodował, że zwiastun filmu J.J. Abramsa przyciągnął w ekspresowym tempie naprawdę duża ilość internautów. Nic dziwnego, w końcu fani sagi pierwszy raz od wielu dekad mieli okazję zobaczyć w akcji postacie z oryginalnej trylogii.

9. "Iniemamocni 2" - 113 milionów odsłon

Na tę produkcję widzowie czekali aż 14 lat. Wielu fanów "Iniemamocnych" zwątpiło, że sequel ujrzy światło dzienne. W końcu pierwsza zapowiedź nowych przygód superbohaterskiej rodzinki trafiła się na YouTube i 113 milionów użytkowników obejrzało trailer "Iniemamocnych 2".

8. "Ciemniejsza strona Greya" - 114 milionów odsłon

Zapowiedź zwieńczenia historii o Anastasii Steele i Christiana Greya nie dziwi w tym zestawieniu. W końcu adaptacja poczytnej książki E.L. James cieszyła się ogromną popularnością na całym świecie. Czytelników serii i widzów poprzednich dwóch części nie trzeba było długo namawiać, by kliknęli wideo o nazwie "Fifty Shades Darker – Official Trailer".

7. "Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi" - 120 milionów odsłon

Jak na produkcję z końca 2017 roku, będącą kolejną częścią słynnych "Gwiezdnych Wojen" 7. miejsce wydaje się niezbyt satysfakcjonującym wynikiem. Prawdopodobnie na ten fakt miał wpływ dość chłodny odbiór poprzedniego epizodu sagi. Nie wszyscy fani "Star Wars" byli zadowoleni z kierunku, w którym poszło studio Lucasfilm. Mimo wszystko 120 milionów w ciągu doby robi wrażenie.

6. "Piękna i Bestia" - 127 milionów odsłon

Pierwszy aktorski remake słynnej animacji Disneya znalazł się na 6. miejscu. Produkcja miała o 7 milionów więcej widzów od VIII epizodu "Gwiezdnych Wojen". Co ciekawe to jedyny film studia z uszami Myszki Miki w tym zestawieniu. Całkiem możliwe, że trailery takich powstających produkcji jak nowa wersja "Króla Lwa" czy "Mulan" pobiją ten rekord.

5. "Thor: Ragnarok" - 136 milionów odsłon

Chris Hemsworth jako Thor, powrót Hulka, Taika Waitit po drugiej stronie kamery, zniszczenie Mjolnira i muzyka Led Zeppelin. Czego chcieć więcej? Nic dziwnego, że 3. część przygód boga piorunów znalazła się w połowie tej listy.

4. "Szybcy i wściekli 8" - 139 milionów odsłon

Seria, która jest na ekranach kin nieprzerwanie od roku 2001, przyciąga do kin miliony widzów na całym świecie. Podobnie jak zwiastun 8. części "Szybkich i wściekłych", który trafił na 4. miejsce rankingu. Czy powstający spin-off pod tytułem "Hobbs And Shaw" przebije 139 milionów odsłon ostatniego (jak na razie) sequela serii? Przekonamy się niebawem.

3. "Avengers: Infinity War" zwiastun numer 2 - 179 milionów odsłon

Ostatnie miejsce podium zajmuje jeden z najbardziej wyczekiwanych filmów roku 2018. Superprodukcja Marvel Studios trafiła na listę najlepiej zarabiających filmów w historii kina, więc nic dziwnego, że jej zwiastun obejrzało tak wielu użytkowników YouTube. W 2. zwiastunie pojawiły się kolejne szczegóły sugerujące, co wydarzy się w "Avengers: Infinity War".

2. "To" - 197 milionów odsłon

Na kinową adaptację "To" fani horroru czekali ładnych parę lat. W końcu się doczekali i horror Andresa Muschiettiego był jednym z najlepiej zarabiających filmów 2017 roku. Prawie 200 milionów odsłon w ciągu doby od premiery zwiastuna filmu nie powinno być więc żadnym zaskoczeniem. W końcu każdy fan twórczości Stephena Kinga nie mógł się doczekać, jak prezentuje się nowy Pennywise.

1. "Avengers: Infinity War" - 230 milionów odsłon

Nie, to nie błąd. "Avengers: Infinity War" zajmuje dwa miejsca na podium tego rankingu. Tym razem chodzi jednak o pierwszy zwiastun filmu braci Russo, na który fani adaptacji historii o superbohaterach czekali naprawdę długo. Wynik 230 milionów odsłon w ciągu 24 godzin od daty wypuszczenia zostawia konkurencję daleko w tyle.

Kinomani nie powinni być zaskoczeni. Zwiastuny produkcji, które trafiły na listę, były również kasowymi hitami, które przyniosły twórcom wielkie zyski. Oczywiście nie zawsze popularność trailera przekłada się na wyniki w box office, ale na podium nie bez powodu trafiły zapowiedzi filmów "Avengers: Infinity War" i "To". Czy niebawem pojawi się zwiastun detronizujący obecnych zwycięzców? Prawdopodobnie o pierwsze miejsce będą walczyć ze sobą trailery "Avengers: 4" i "Gwiezdnych Wojen IX". Na razie nie wiadomo jednak kiedy możemy się spodziewać zapowiedzi tych filmów.

AKTUALIZACJA: Od czasu debiutu naszego tekstu trochę się pozmieniało - pierwsze trzy miejsca należą obecnie do "Avengers: Endgame" z wynikiem 289 milionów wyświetleń, "Avengers: Infinity War" (230 milionów) i aktorskiego "Króla Lwa", który doczekał się 224 milionów. 

Sergiusz Kurczuk
Tagi: TOP Avengers Szybcy i wściekli Piękna i Bestia 50 twarzy Greya Captain Marvel Star Wars Gwiezdne Wojny: Ostatni Jedi Thor: Ragnarok Avengers: Infinity War Iniemamocni 2 Gwiezdne wojny: Przebudzenie mocy