17.10.2018 12:41

Badania Fendera wykazały, że 50% nowych gitarzystów to kobiety

To oznacza, że firma Fender musi stworzyć więcej ofert skierowanych właśnie do dziewczyn.

Kobiety coraz częściej sięgają po gitary
foto: shutterstock.com

Fender mocno bada rynek, żeby wiedzieć do kogo kierować swoje produkty. Okazuje się, że do sklepu muzycznego po gitarę przychodzą nie tylko młodzi chłopcy, którzy napatrzyli się na Slasha. Coraz częściej po gitarę sięgają dziewczyny. W najnowszym badaniu Fendera okazało się, że kobiety stanowią aż 50% nowych gitarzystów w USA i Wielkiej Brytanii.

Kobiety coraz częściej decydują się na gitarę

Badaniami na zlecenie Fendera zajęła się firma Egg Strategy, która jednak nie podała więcej informacja na temat nowych gitarzystek - nie znamy zatem np. wieku dziewczyn, a szkoda, bo byłoby to na pewno ciekawe móc się dowiedzieć, w jakim wieku decydują się pójść do sklepu muzycznego.

Wyniki badań są istotne dla firmy Fender, która zdaje sobie sprawę, że powinna zaangażować do reklam więcej kobiet i kierować swoje produkty właśnie do dziewczyn. St. Vincent stworzyła gitarę dla kobiet, która idealnie pasuje do kobiecego ciała - może jest to dobry trop również dla firmy Fender?

Co więcej z badań wynika, że 72% osób decyduje się kupić sobie gitarę, ze względu na cel, jakim jest samodoskonalenie. 61% po prostu chce się nauczyć grać piosenki dla siebie czy ze swoimi przyjaciółmi, zaś 42% uważa gitarą za część swojej tożsamości.

Fender górą, Gibson bankrutuje

Firma Gibson Brands Inc. była na skraju bankructwa. Ówczesny dyrektor generalny Gibsona twierdził, że kiepska sytuacja na rynku spowodowała do mniejszej sprzedaży gitar. Szczególnie sklepy muzyczne przyczyniły się do spadku sprzedaży gitar. Detaliści boją się sprzedaży internetowej, gdy tymczasem Amazon jest drugim największym pracodawcą.

Takiego problemu jednak nie miał Fender. Szef firmy Andy Mooney wyznał, że problem Gibsona nie leży w podupadającym przemyśle, a w polityce firmy. Dyrektor Fendera wyznał, że połowa jego klientów w Ameryce Północnej dokonywali zamówień online. W przeciągu 3 lat internetowa sprzedaż zwiększyła się z 35% do 50%.

Aleksandra Degórska
Tagi: Rock News