08.03.2019 11:15

Które single były najpopularniejsze w sprzedaży cyfrowej w 2018? W zestawieniu nie ma rockowych piosenek

Sprawdźcie, po które kawałki sięgaliśmy najczęściej w 2018 roku.

Streaming
foto: shutterstock.com

Zastanawialiście się, jakie kawałki były najpopularniejsze w 2018? Na listach przebojów króluje rap oraz pop i widać to również we wszelkich zestawieniach podsumowujących ostatni rok. IFPI, organizacja reprezentująca przemysł muzyczny na całym świecie, stworzyła listę najlepiej sprzedających się singli w wersji cyfrowej w 2018.

Top 10 najpopularniejszych singli w sprzedaży cyfrowej w 2018

To właśnie Camila Cabello z singlem "Havana" zajęła pierwszą pozycję. Kawałek pojawił się w 2017 roku i wersja z Young Thug wskoczyła na 1. miejsce list aż w 95 krajach. Numer doczekał się również remiksu, za który odpowiada hiszpański artysta Daddy Yankee. W czerwcu 2018 to właśnie "Havana" stał się najpopularniejszym singlem wykonywanym przez kobietę na Spotify. W sumie po piosenkę sięgnięto aż 2,6 miliarda razy.

Spotify podsumował 2018
Spotify podsumował 2018
Przeczytaj także Spotify podsumował 2018 rok: Których artystów słuchano najchętniej na świecie?

Na liście za "Havana" pojawił się utwór Drake'a "God's Plan", zaś na trzecim miejscu znalazł się Ed Sheeran "Shape Of You". Do zestawienia załapali się również tacy artyści, jak Maroon 5, Post Malone czy Marshmello. To było do przewidzenia, że w zestawieniu nie znajdziemy żadnej rockowej piosenki. 

Top 10 najpopularniejszych singli w sprzedaży cyfrowej w 2018 

  1. Camila Cabello (feat. Young Thug) - "Havana"
  2. Drake - "God's Plan"
  3. Ed Sheeran - "Shape Of You"
  4. Ed Sheeran - "Perfect"
  5. Maroon 5 (feat. Cardi B) - "Girls Like You"
  6. Luis Fonsi (feat. Daddy Yankee) -"Despacito"
  7. Tia Ray - "Be Apart"
  8. The Chainsmokers and Coldplay - "Something Just Like This"
  9. Marshmello and Anne-Marie - "FRIENDS"
  10. Post Malone (feat. Ty Dolla $ign) - "Psycho"

Zobacz także: >> Spotify podsumował 2018 rok: Których artystów słuchali najczęściej Polacy? <<

Okazuje się, że dzięki serwisom streamingowym w 2018 roku 3 największe wytwórnie, czyli Sony, Universal i Warner zanotowały przechód 6,93 miliardów dolarów - tak wynika z raportu MBW. Dziennie zatem firmy inkasują 19 milionów dolarów, 800 tysięcy dolarów w ciągu godziny. 

Aleksandra Degórska
Tagi: Rock News